Koń Pudziana, Peter Bolesław Schmeichel, głośny powrót giganta, ekspansja zagraniczna, szybkie konta, nowe loga i nowe twarze. Tym żyła polska branża bukmacherska w roku 2019. Redaktorzy najlepsibukmacherzy.pl mówią “sprawdzam” i drobiazgowo podsumowują mijające 12 miesięcy u 14 bukmacherów internetowych. Zobaczcie, co na temat tego roku, oraz 2020, mówią przedstawiciele firm bukmacherskich.
Co znajdziesz w artykule?
Jakie nowości w ofercie legalnych bukmacherów w 2019?
Branża bukmacherska z każdym rokiem staje się coraz bardziej tłoczna, a tym samym wymusza coraz większą rywalizację i działania, które przekonają potencjalnych graczy do obstawiania właśnie u siebie, a nie u konkurencji. Z resztą działa to tak samo jak w każdym innym biznesie – kto nie idzie do przodu, ten się cofa. Z tą myślą postanowiliśmy przyjrzeć się poczynaniom legalnych bukmacherów z ostatnich 12 miesięcy.
Kilka słów komentarza na początek. Po pierwsze, o kolejności pojawienia się w naszym zestawieniu zdecydował… alfabet. Po drugie, poprosiliśmy reprezentantów firm z zakładami, o komentarz podsumowujący ich działania w tym mijającym roku. Ich wypowiedzi możecie znaleźć poniżej. Po trzecie, w naszym zestawieniu ujęliśmy jedynie nowinki jakie pojawiły się w tym roku kalendarzowym u poszczególnych bukmacherów. Jeżeli jeszcze coś się zmieni – zaktualizujemy. Po czwarte, każdy z bukmacherów przygotował wiele niespodzianek, ofert specjalnych dla graczy w tym roku. Ale ze względu na ustawę hazardową z 2017 roku, nie możemy informować o takich ofertach na naszej stronie. I kończąc ten wstęp, pomimo dołożenia wszelkich starań, by nasze podsumowanie bukmacherskie było jak najpełniejsze, mogliśmy coś nieumyślnie pominąć. Jeśli zauważysz coś, prosimy o kontakt mailowy (adres email w stopce) – dziękujemy. Tyle uwag wstępnych, zapraszamy do lektury!
Betclic
Francuski potentat z branży bukmacherskiej wszedł na polski rynek zakładów wzajemnych online w lipcu tego roku a dostępny jest pod adresem Betclic.pl.
Betclic stał się już trzecim zagranicznym bukmacherem (oprócz Superbetu i PZBuka), który wszedł na polski rynek po nowelizacji ustawy hazardowej. Porównując jego start z konkurentami zza granicy, wyraźnie zaznaczył swoja obecność na polskim podwórku. Jak powiedział nam Bartłomiej Płoskonka, Country Manager Poland “Już pierwsze tygodnie pokazały nam, że warto było podjąć walkę o miejsce na polskim rynku.” Jak to się przełoży na przychody – dowiemy się w przyszłym roku. A jaki to był rok dla bukmachera Betclic?
“(…) stale pracujemy nad tym, by stawać się lepszymi w oczach naszych klientów.”
– Bartłomiej Płoskonka, Country Manager Poland Betclic
Rzućmy okiem na subiektywnie, najważniejsze zmiany jakie dokonały się u tego bukmachera.
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Nowe umowy sponsorskie: Piast Gliwice; Lechia Gdańsk (link); Reprezentacja Polski w piłce siatkowej mężczyzn.
Specjalne akcje dla kibiców, klientów:
- Stworzenie i udostępnienie generatora wymówek – „Znajdź Wymówkę” (link).
Inne:
- Nowości w ofercie bukmachera: Konto Tymczasowe dla graczy, “Super kursy”, Multi+.
Komentarz bukmachera
Pierwszy rok obecności w PL, był dla Betclic bardzo intensywny. Drugi z pewnością nie będzie spokojniejszy z racji zbliżających się Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Poprosiliśmy o komentarz Country Managera, Bartłomieja Płoskonkę.
Jak oceniacie swoje pierwsze miesiące obecności Betclic w Polsce? Czy jesteście zadowoleni z wyników dotychczasowej działalności?
– Na pewno pozytywnie. To był bardzo ciekawy okres, w którym postawiliśmy na spokojny start, daliśmy sobie czas na to, by spojrzeć na pewne rzeczy z dystansu, obserwować jak na nasze pojawienie się zareagują klienci. Wyniki jak dotąd są bardzo obiecujące. Już pierwsze tygodnie pokazały nam, że warto było podjąć walkę o miejsce na polskim rynku. Upatrujemy w nim dużej szansy na ekspansję marki i widzimy duży potencjał, warty inwestycji w przyszłości.
Czy jesteście zadowoleni z obranej strategii marketingowej? Czego możemy się spodziewać po Betclic w 2020 roku?
– Nasza filozofia nakazuje planowanie działań długofalowych. Spokojny start w 2019 roku był dopiero początkiem, chcemy rozwijać się z każdym miesiącem i coraz mocniej zaznaczać swoją obecność na rynku. Wciąż chcemy się rozwijać. Zawsze jest nad czym pracować, jeżeli ktoś tego nie rozumie to będzie stać w miejscu. Dlatego stale pracujemy nad tym, by stawać się lepszymi w oczach naszych klientów. W ostatnich miesiącach przeprowadziliśmy szereg badań rynkowych, działaliśmy z grupami fokusowymi, pojawialiśmy się na targach branżowych. Mocno stawiamy na kanały afiliacyjne i ten trend na pewno utrzymamy. Oczywiście myślimy też o szerszej kampanii promocyjnej, ale z oczywistych powodów nie mogę wiele na ten temat zdradzić.
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis Betclic →
Adres strony bukmachera? Betclic.pl →
BETFAN
Kolejny debiutant w naszym zestawieniu. Pomimo, tego że firma uzyskała zezwolenie Ministerstwa Finansów już w zeszłym roku, to swoją prawdziwą działalność online rozpoczęła dopiero w kwietniu obecnego roku. Założony został przez menedżerów, którzy wcześniej współpracowali m.in. z Totolotkiem oraz forBET-em. BETFAN wyróżnia się na tle konkurencji swoim stylem komunikacji, w którym chce zdobyć serca klientów swoim podejściem “jak kumpel do kumpla”.
“(…) Ogólnie zamiast pozyskiwać jak największą liczbę ambasadorów postanowiliśmy zostać sponsorem naszych Graczy.”
– Jakub Świsłowski, Dyrektor Marketingu w BETFAN
Co się wydarzyło u buka w ciągu ostatnich kilku miesięcy?
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Ambasadorami marki zostali: Mariusz Pudzianowski i jego koń – BETFAN;
- Zakończenie współpracy z Kingą Kwiecień (z bukmacherem od czerwca 2019).
Wyróżnienia:
- Jakub Świsłowski (szef marketingu) i jego zespół otrzymali nagrodę w kategorii „Hobby i Sport” podczas Gali Finałowej 9. Edycji Konkursu Dyrektor Marketingu Roku. (link)
Inne:
- Nowości w ofercie bukmachera: Player BETS – możliwość obstawiania indywidualnych występów poszczególnych zawodników; ultra realistyczne Sporty Wirtualne od Playtech Virtual Sports (link); nowa aplikacja mobilna.
Komentarz bukmachera
Dobry pierwszy rok bukmachera komentuje dla nas Jakub Świsłowski, Dyrektor Marketingu:
“W tym roku wystartowaliśmy z dużym przytupem. Mam nieodparte wrażenie, że w te parę miesięcy osiągnęliśmy coś, co nie udało się wielu podmiotom przez parę lat. Jeden z trzech najbardziej popularnych sportowców w Polsce został członkiem naszej ekipy. Można powiedzieć, że “Pudzian” wraz ze swoim koniem stali się nieodłącznymi elementami BETFAN. Poza tym wprowadziliśmy szereg produktów, którymi mało kto może się pochwalić. Mamy np. Player Bets – rozszerzenie oferty na zakłady piłkarskie o dodatkowe typy na liczbę goli, asyst, podań, strzałów i prób odbioru danego zawodnika. Poza tym mamy “wirtuale” z obłędną grafiką (…). Ogólnie zamiast pozyskiwać jak największą liczbę ambasadorów postanowiliśmy zostać sponsorem naszych Graczy.”
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis BETFAN →
Adres strony bukmachera? Betfan.pl →
ETOTO
Polski bukmacher, który jest obecny na rynku od 2011 roku. Licencję na legalnie organizowanie zakładów online uzyskał dopiero 3 lata później, a w 2017 marka przeszła całkowity rebranding. Obecnie ETOTO wyróżnia się wyrazistą komunikacją w mediach społecznościowych i posiada najbardziej prężny kanał na YouTube wśród legalnych bukmacherów.
“Rok 2019 był okresem widocznego rozwoju ETOTO oraz branży bukmacherskiej.”
– Karol Radzikowski, Digital Performance Manager ETOTO
W roku 2017 przychody firmy wyniosły niecałe 5 mln złotych, a jak było roku temu? Zanim o tym, sprawdźmy jeszcze co wydarzyło się w tym roku w ETOTO.
Działania sponsorskie:
- Do grona ambasadorów marki dołączyli: Artur Wichniarek oraz Przemysław Rudzki (link);
Inne:
- Nowości w ofercie bukmachera: Zakłady Puls – czyli obstawienie na to czy padnie gol w podanym przedziale czasowym; Szybkie Rynki – czyli możliwość postawienia na coś co się wydarzy w najbliższym określonym czasie (np. bramka, rzut karny, kolejny punkt); Cash-out;
- Bukmacher rekrutował do zespołu współtworzącego kanał ETOTO TV;
- W ciągu tego roku w ramach kanału ETOTO TV wyszło 38 odcinków Piłkarskiego Quizu Pod Napięciem oraz wystartowała nowa seria – W ringu – w której Mateusz Borek i jego goście rozmawiają na temat sportów walki;
- Przychody za rok 2018 z danych udostępnionych na eKRS*: 70,2 mln zł.
Komentarz bukmachera
Karol Radzikowski z ETOTO, tak komentuje mijający rok dla bukmachera:
“(…)Wprowadziliśmy nowe atrakcje dla graczy, np. zakłady Puls dla fanów gry na żywo. Wprowadziliśmy ważną funkcję “cash-out”, dającą możliwość kontroli zakładów i wypłacenia wygranej przed zakończeniem wydarzenia. Dzięki tym udogodnieniom nasi gracze dostali wzbogaconą ofertę na wydarzenia obstawiania na żywo. Nieustannie pracujemy też nad optymalizacją strony oraz aplikacji mobilnej. (…) W 2019 roku rozszerzyła się nasza reprezentacja ambasadorów, we wrześniu dołączył do nas Tomasz Smokowski a w listopadzie Artur Wichniarek i Przemysław Rudzki. Już teraz można zauważyć ich obecność w filmach na FB zapowiadających najciekawsze wydarzenia sportowe. Taki zespół ambasadorów pozwala nam na dostarczanie ciekawego i angażującego użytkowników kontentu oraz stworzyć dedykowane formaty reklamowe. Wspominając udane akcje musimy pochwalić się kanałem youtube’owym ETOTO TV z formatami prowadzonymi przez Jolę Zasępę, jako jego sponsor jesteśmy dumni z największego kanału bukmacherskiego w Polsce oraz ogromnego zainteresowania formatem Quizu pod Napięciem albo pięściarskim „W ringu” prowadzonym przez Mateusza Borka.”
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis ETOTO →
Adres strony bukmachera? etoto.pl →
eWinner
Wraz z tegorocznym początkiem roku akademickiego na rynku pojawił się nowy legalny buk z Gdyni. Na rozpoczęcie działalności online przyszło nam czekać prawie rok, gdyż licencję bukmacher otrzymał pod koniec października zeszłego roku. Póki co bukmacher krok po kroku buduje swoją pozycję i widoczność na rynku m.in. poprzez sponsoring. Zobaczmy co się wydarzyło w ciągu ostatnich trzech miesięcy działalności na polskim rynku.
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Nowa umowa sponsorska: sponsor tytularny Klub Sportowy Toruń (żużel) – eWinner Apator Toruń (link).
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis eWinner →
Adres strony bukmachera? ewinner.pl →
Inne:
- Nowości w ofercie bukmachera: CustomBet czyli możliwość zaproponowania bukowi (prawie) dowolnego zakładu i obstawienia go.
forBET
Bukmacher forBET uzyskał licencję z MF w 2016 roku i od tamtego czasu systematycznie zdobywa coraz więcej klientów. Rezultatem tego jest 4. miejsce pod względem przychodów wśród legalnych bukmacherów za rok 2018 i 2017 (166,7 mln zł).
“(…) jesteśmy zadowoleni z tego jak forBET się rozwija.”
– Paweł Majewski, dyrektor ds. Marketingu forBET
Czym w tym roku forBET zaskoczył swoich klientów? Jakie zmiany wprowadził w ciągu ostatnich 12 miesięcy?
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Nowe umowy sponsorskie: Hutnik Warszawa; sponsor tytularny rozgrywek IV Ligi (grupa: warmińsko-mazurska); Polski Związek Tenisowy) (link);
- Przedłużenie umów sponsorskich: ŁKS Łódź;
- Zakończenie współpracy z: Śląsk Wrocław – piłka nożna (z bukmacherem od lipca 2017);
- Ambasadorem marki został: Szympans Janusz (link).
E-sport:
- Nowe umowy sponsorskie: Polska Liga Esportowa; oficjalny partner polskich transmisji w CS:GO: Blast Pro Series Madryt i Esports Championship Series (link); GKS Tychy FIFA Cup.
Inne:
- Nowości w ofercie bukmachera: szybkie wypłaty – Quick Pay;
- Aktualizacja strony i aplikacji mobilnej bukmachera;
- Nowa kampania reklamowa „I wszystko gra!” (Internet, telewizja);
- Na kanale forBET na YouTube pojawiły się nowe serie: Kania Vlog; FutboLufka;
- Niektórzy partnerzy afiliacyjni forBET-u otrzymywali z opóźnieniem wypłaty za swoje usługi (link);
- Przychody za rok 2018 z danych udostępnionych na eKRS*: 237,8 mln zł.
Komentarz bukmachera
Parę słów od Pawła Majewskiego, dyrektora ds. Marketingu:
“Pomimo braku wielkiej imprezy jak Mundial, Euro czy Igrzyska 2019 rok był całkiem udany dla branży bukmacherskiej w Polsce. Zaobserwowaliśmy u siebie wzrosty zarówno jeśli chodzi o obroty jak i rejestracje więc jesteśmy zadowoleni z tego jak forBET się rozwija (…).”
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis forBET →
Adres strony bukmachera? iforbet.pl →
Fortuna
Lider naszego rankingu legalnych bukmacherów, konsekwentnie z roku na rok wprowadza ulepszenia do swojej oferty oraz wprowadza wiele specjalnych akcji skierowanych ku kibicom. Jednocześnie wspierając tych, którzy tego najbardziej potrzebują. Za to zaangażowanie na rzecz rozwoju polskiego sportu Fortuna została odznaczony nagrodą na dorocznej gali Przeglądu Sportowego.
“Kończący się rok był dla Fortuny bardzo udany.”
– Leszek Haba, Head of Marketing
Sprawdźmy co jeszcze wydarzyło się w mijającym roku u drugiego, największego bukmachera w Polsce.
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Nowe umowy sponsorskie: FIS Puchar Świata w skokach narciarskich w Zakopanem; Sekcja Koszykówki Legii Warszawa; Radomiaka Radom; Stomilu Olsztyn; Reprezentacja Polski na Mistrzostwa Świata Amatorskiego MMA w Bahrajnie 2019; GKS Katowice – sekcje piłkarska, hokeju na lodzie (także jednego ze spotkań w ramach play-off), siatkarskiej i klubowej telewizji GieKSa TV;
- Przedłużenie umów sponsorskich: Legia Warszawa; Miedź Legnica;
E-sport:
- Zakończenie umowy sponsorskiej z AGO Esports (z bukmacherem od marca 2018);
Specjalne akcje dla kibiców, klientów:
- W związku z nowymi koszulkami Warszawskiej Legii, bukmacher rozdawał koszulki Legii dronami na terenie 18 dzielnic Warszawy.
- Druga odsłona akcji charytatywnej „Fortuna Gdy Pełna Trybuna” – zebranie kwoty 40 tys. zł dla Oliwii i Łukasza Czarneckich;
- Bukmacher we współpracy z Polskim Związkiem Narciarskim zorganizowali turnieje w wielu miastach w Polsce w Deluxe Ski Jump czyli „Grą w Małysza” (link).
Wyróżnienia:
- Nominacja w kategorii „Operator of the Year” w konkursie EGR Operator Awards 2019.
- Za wspieranie polskiego sportu, Fortuna otrzymała nagrodę Mecenasa Polskiego Sportu podczas 84. Gali Plebiscytu Przeglądu Sportowego i Polsatu (link).
Inne:
- Kampania outdoorowa z megaboardami w wielu miastach w Polsce promująca bukmachera i Fortuna 1. Ligę;
- Fortuna włączyła się do branżowej akcji, wspierającej świadome granie – Tydzień Odpowiedzialnej Gry (link);
- Podpisanie umowy z Highlight Games – dostawcą wirtualnych sportów wideo;
- Zmiany personalne: Nowy dyrektor operacyjny (COO) grupy Fortuna Entertainment Group (FEG) – Nicklas Zajdel;
- Na kanale Fortuny na YouTube pojawiły się nowe serie: Piłkarzyki dla Fortuny; Tomasz Ćwiąkała dla Fortuny; Kurs na Weekend z nowym prowadzącym – Piotrem Kędzierskim; Ciekawostki sportowe z Boiskowym;
- Przeciwko bukmacherowi został wytyczony pozew sądowy na kwotę 60 mln zł przez Marcina Krzywkowskiego (link).
- Z powodu problemów technicznych strona internetowa i aplikacja bukmachera była niedostępna dla graczy przez kilkanaście godzin (link).
- Rekordowa wygrana jednego gracza to 3 960 526,49 zł (wygrana łącznie z 9 kuponów);
- Przychody za rok 2018 z danych udostępnionych na eKRS*: 1 733,0 mln zł.
Komentarz bukmachera
O podsumowanie roku poprosiliśmy Leszka Habę, Head of Marketing w Fortunie:
“(…) Mimo braku dużego wydarzenia piłkarskiego takiego jak Mundial czy Mistrzostwa Europy w ostatnich 12 miesiącach, udało nam się osiągnąć naprawdę satysfakcjonujące wyniki finansowe. O 15% zwiększyła się liczba aktywnych graczy w Fortunie w porównaniu z ubiegłym rokiem. Szczególnie cieszy nas dynamiczny rozwój kanału mobile, który w pierwszych trzech kwartałach wzrósł aż o 54% względem analogicznego okresu w 2018 roku. Nasz produkt bukmacherski stoi na niezmiennie wysokim poziomie i broni się w porównaniu z konkurencją. Cały czas dokładamy starań, aby rozszerzać naszą ofertę (…) Aktualizujemy również funkcje aplikacji mobilnej, tak by wyszukiwanie, filtrowanie ulubionych grup zakładów czy sportów było jeszcze łatwiejsze. Zauważalnym trendem w Fortunie w 2019 roku były niezwykle wysokie wygrane na pojedynczych kuponach naszych graczy. Rok wcześniej wypłaciliśmy tylko 1 wygraną na kwotę powyżej 500 tysięcy na jednym kuponie. W tym roku takich przypadków mieliśmy aż 25. Jest to wyraźny sygnał, że Fortuna jest bukmacherem, który nie boi się wysokich i ryzykownych stawek (…). “
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis Fortuna →
Adres strony bukmachera? efortuna.pl →
LV BET
Patrząc na to jak bukmacher rozpoczął i kontynuował działania w tym roku, aż ciśnie się na usta: Nowy Rok – Nowa Ja ;). Ten rok z pewnością w LV BET przejdzie jako ten jeden z tych milowych kroków na drodze do przejmowania coraz to większych kawałków udziału w polskim rynku bukmacherskim. 2017 rok bukmacher zamknął z przychodem w wysokości blisko 90 mln złotych, co lokowało firmę ze Śląska w tamtym roku na 6. pozycji w branży. Co będzie dalej? Sprawdźmy póki co, co ciekawego wydarzyło się z udziałem LV BET w 2019 roku.
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Nowe umowy sponsorskie: Stomil Olsztyn; sekcja Blind Football Wisły Kraków – Tyniecka Nie Widzę Przeszkód Kraków; Rozgrywki Vanarama National League (link);
- Przedłużenie umów sponsorskich: Śląsk Wrocław – koszykówka męska; Widzew Łódź; Zagłębie Sosnowiec; Arka Gdynia; PFC Victoria London;
- Ambasadorem marki został: Jarosław “pashaBiceps” Jarząbkowski (link);
E-sport:
- Bukmacher został oficjalnym sponsorem krajowej transmisji Esport Championship Series (turnieje eliminacyjne i finałowe);
Inne:
- LV BET w październiku był liderem w branży bukmacherskiej pod względem zasięgu w polskim Internecie w badaniu GEMIUS/PBI – 2 272 577 użytkowników (link)
- Nowości w ofercie bukmachera: Konto Tymczasowe dla graczy; Widok sceniczny; funkcje błyskawicznego obstawiania;
- Nowość w samoobsługowych terminalach bukmacherskich – możliwość obstawiania sportów wirtualnych od Leap Gaming;
- Rebranding marki (logo, wygląd strony internetowej i aplikacji, punktów naziemnych) (link);
- Stworzenie osobnej zakładki dla e-sportu, streaming z Twitcha na podstronie oraz nowe kanały social media dedykowane sportowi elektronicznemu;
- Stworzenie ukraińskiej wersji językowej strony bukmachera (link);
- Przychody za rok 2018 z danych udostępnionych na eKRS*: 192,0 mln zł.
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis LV BET →
Adres strony bukmachera? lvbet.pl →
Milenium
W tym roku bukmacher skończył 15 lat obecności na polskim rynku. Pomimo upływu lat wciąż trzyma się dobrze, notując coraz większe przychody (np. w roku 2017 – 97,2 mln zł). Z racji tej okrągłej rocznicy Milenium zafundował sobie m.in. “lifting” strony i aplikacji. Co oprócz tego? Jaki to był rok dla Milenium?
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Nowe umowy sponsorskie: ŁKS Commercecon Łódź – siatkówka kobiet; Falubaz Zielona Góra – piłka nożna i żużel; Elana Toruń.
Inne:
- Nowości w ofercie bukmachera: Konto tymczasowe;
- Aktualizacja wyglądu strony internetowej, aplikacji mobilnej i dodanie nowych funkcjonalności w serwisie buka (link).
- Przychody za rok 2018 z danych udostępnionych na eKRS*: 112,27 mln zł
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis Milenium →
Adres strony bukmachera? milenium.pl →
Noblebet
To już czwarty nowy bukmacher w Polsce w 2019 na naszej liście. Spółka stojąca za Noblebet-em, posiada także licencję dla drugiego serwisu (okbet.pl), ale póki co obstawiać online można tylko na stronie noblebet.pl. Wyróżnikiem nowego bukmachera jest z pewnością styl komunikacji z klientem, w którym kładzie się nacisk na elitarność i nowoczesność firmy. Firma nie próżnuje i w krótkim czasie po starcie wzięła pod swoje skrzydła drużynę piłkarską z Wrocławia.
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Nowe umowy sponsorskie: Śląsk Wrocław – piłka nożna;
Inne:
- Nowości w ofercie bukmachera: szybkie wypłaty środków – Szybkie Wypłaty; Cash-out.
Adres strony bukmachera? Noblebet.pl →
PZBuk
Bukmacher, z zagranicznym rodowodem, coraz śmielej sobie radzi ze wspieraniem polskiego sportu. Rok temu, chwilę po wejściu na rynek, buk podpisał umowy sponsorskie z Polskim Związkiem Hokejowym. A w tym roku PZBuk zaczął inwestować w polski basket. Jakie kolejne umowy zobaczymy w 2020 roku? Tymczasem zapraszamy do krótkiego podsumowania nowości za rok 2019.
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Nowe umowy sponsorskie: W ramach umowy z Polskim Związkiem Koszykówki, bukmacher został sponsorem: Energa Basket Liga (kobieca i męska liga), reprezentacji Polski w koszykówce kobiet i mężczyzn, Suzuki Puchar Polski oraz Superpucharu Polski (link).
Inne:
- Bukmacher udostępnił transmisje online z meczów NBA dla swoich klientów;
- Przychody za rok 2018 z danych udostępnionych na eKRS*: 3,7 mln zł.
Adres strony bukmachera? pzbuk.pl →
STS
Ten rok zapisze się z pewnością złotymi zgłoskami w historii firmy. Jako pierwsza polska firma oferująca zakłady bukmacherskie, STS zaczął oferować swój produkt klientom za granicą. W rozmowie z serwisem Interplay.pl, Radosław Barański – Affiliate Manager w STS-ie, ocenia, że “ten rok był dla nas szalony i ważny, ale kolejny będzie jeszcze lepszy”. Podkreśla także, że początki ekspansji to ważna lekcja dla bukmachera, i że zdobyte know-how z pewnością pomoże w dalszych krokach za granicą. Oprócz działań poza terenami naszego kraju, bukmacher konsekwentnie wspierał polski sport i e-sport, a także rozwija swoją ofertę dla graczy o nowe rozwiązania. Czy to przełoży się na rekordowe przychody bukmachera w 2019 roku? Dowiemy się niebawem, ale patrząc na wyniki finansowe z ostatnich lat można się tego spodziewać (2016 – 0.77 mld zł; 2017- 1.6 mld zł; 2018 – 2.41 mld zł).
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Nowe umowy sponsorskie: Zagłębie Lubin; Polska Liga Siatkówki;
- Przedłużenie umów sponsorskich: Pogoń Szczecin; Jagiellonią Białystok; Cracovia Kraków; KSW;
- Ambasadorami marki zostali: Peter Schmeichel (którego ojciec był Polakiem, a jego drugie imię Bolesław nadano po pradziadku) i Martin Schmitt.
E-sport:
- Sponsoring polskich transmisji online takich wydarzeń jak: V4 Future Sports Festival; Turniej Minor (wszystkie 4 turnieje i europejskie etapy kwalifikacyjne) (link); finał Starladder Major Berlin 2019; 31. sezonu ESEA Mountain Dew League; lanowy turniej Charleroi Esport 2019;
- Oficjalny sponsor spotkań finałowych w Counter Strike: Global Offensive w trakcie turnieju ESL Mistrzostw Polski;
- Nowe umowy sponsorskie: x-kom AGO Esports; Devils.one;
- Przedłużenie umów sponsorskich: Paweł ‘innocent’ Mocek;
Specjalne akcje dla kibiców, klientów:
- We współpracy z Innocentem, Furlanem, Izakiem, Saju oraz redakcjami eweszlo.pl i esportnow.pl bukmacher zorganizował rywalizację pomiędzy nimi na wytypowanie triumfatora spotkań w pierwszej fazie Starladder Major Berlin 2019 (link);
- Wsparcie frekwencji w meczu Jagielloni Białystok z Legią Warszawa poprzez rezygnację z ekspozycji banera reklamowego podczas spotkania (finalny efekt: 22 394 widzów – rekord w historii klubu);
- Współorganizowanie z Jagiellonią głosowania na nowy wystrój przestrzeni treningowej Akademii Jagielloni. Zwycięski projekt został sfinansowany przez bukmachera.
- Podczas meczu PKO Ekstraklasy pomiędzy Pogonią Szczecin a Zagłębiem Lubin została wykonana specjalna gigapanorama. A to wszystko z okazji ostatniego spotkania na Stadionie Miejskim im. F. Krygiera w Szczecinie przed jego przebudową. Dodatkowo, w ramach zwiększenia frekwencji zdjęto sektorówkę buka. (finalny efekt: 15 319 widzów);
Wyróżnienia:
- 2 nominacje w konkursie EGR Marketing & Innovation Awards 2019. Kategorie: “Brand of the year”, “Sportsbook marketing campaign”;
- 2 nominacje w konkursie EGR Operators Awards 2019. Kategorie: “Sports betting operator (Headline category)”, “Marketing campaign”;
- Debiut na liście EGR Power 50 na miejscu 27.;
- Nagroda „Omni-channel Operator of the Year (Sports & Casino)” w konkursie SBC Awards 2019 (link).
Inne:
- Nowa identyfikacja wizualna STS (m.in. nowe logo) na stronie bukmachera, aplikacji mobilnej, punktach naziemnych a także w kanałach social media.
- Nowości w ofercie bukmachera: Konto Tymczasowe dla klientów;
- Rozpoczęcie ekspansji zagranicznej (m.in. Wielka Brytania, Niemcy, Norwegia) w lutym tego roku, na której specjalnym gościem był M. Ballack (link). W ramach wejścia na rynek podpisano także umowę z twórcą oprogramowania BetConstruct.
- STS uzyskał licencję na prowadzenie zakładów wzajemnych online w Wielkiej Brytanii. Jest to pierwszy taki przypadek polskiej firmy bukmacherskiej za granicą.
- Otwarcie nowego biura na Malcie. To już trzecie po siedzibach w Katowicach i Warszawie;
- Betplay International – spółka związana z bukmacherem – nabyła za około 1 mln euro pakiet akcji firmy Better Collective – jednego z globalnych liderów rynku afiliacji (link).
- Podpisanie umowy z Wiraya – dostawca oprogramowania do aktywizacji klientów w aplikacjach mobilnych (link);
- Nawiązanie współpracy z Enteractive (Re) Activation Cloud® – wiodącą platformą konwersji iGaming.
- Nowa kampania reklamowa z hasłem przewodnim „Dobrze wiesz. Możesz obstawiać” (link);
- STS uruchomił pierwsze lokale premium (Szczecin, Gdańsk);
- W wybranych punktach naziemnych na terenie kraju, STS zainstalował 30 terminali samoobsługowych SSBT (Self-Service Betting Terminal);
- Rozszerzenie godzin pracy obsługi klienta do 24/7, w 5 językach (polski, angielski, niemiecki, ukraiński, rosyjski);
- Nowymi podopiecznymi Fundacji Sport Twoją Szansą w głosowaniu internautów zostali Akademia Leszka Blanika oraz Karolina Pęk;
- Właściciele firmy Zbigniew i Mateusz Juroszek znaleźli się na 9. miejscu w rankingu 100 Najbogatszych Polaków Forbes z majątkiem 3 841 mln zł. (link);
- Rekordowy wygrany kupon bukmacherski w STS-ie w tym roku wyniósł 1.25 mln zł (14 zdarzeń, stawka 76 zł);
- Przychody za rok 2018 z danych udostępnionych na eKRS*: 2 416,0 mln zł.
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis STS →
Adres strony bukmachera? sts.pl →
Superbet
Lider rumuńskiego rynku zakładów bukmacherskich, w Polsce posiada już ponad 75 lokali stacjonarnych. Kwestią czasu było więc, kiedy zakłady bukmacherskie Superbet uruchomią swoją stronę internetową dla graczy online. Także po blisko dwóch latach obecności na polskim rynku, Superbet uruchomił pod koniec listopada tego roku swój serwis online z zakładami wzajemnymi. Z pewnością jest to jeden z ważniejszych kroków firmy, w zdobywaniu kolejnych klientów z Polski. Sprawdźmy co jeszcze wydarzyło się u firmy, której ambasadorem jest Jerzy Dudek.
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Zakończenie współpracy z Falubaz Zielona Góra – żużel (z bukmacherem od 2018);
Inne:
- Superbet rozszerzył swoją działalność o stronę internetową, na której można – póki co – przygotować kupon i postawić go w punkcie stacjonarnym (link);
- Nowym udziałowcem firmy został amerykański fundusz inwestycyjny Blackstone. Kupił on pakiet mniejszościowy za kwotę 175 milionów euro (link);
- Zmiany personalne: Nowym Dyrektorem Generalnym bukmachera został – Johnny Hartnett. Zastąpił on na tym stanowisku Sacha Dragica, który wciąż pozostaje w zarządzie rumuńskiego bukmachera (link);
- Przychody za rok 2018 z danych udostępnionych na eKRS*: 1,6 mln zł.
TOTALbet
To jeden z najmłodszych bukmacherów na rynku, który zaliczył udany debiut w 2018 roku jeszcze w trakcie MŚ w piłce nożnej 2018. Patrząc na to z kim w tym roku TOTALbet podpisał umowy sponsorkie, można wywnioskować, że obecny rok był nieustanną walką z konkurencją. Czy wygraną? To zobaczymy gdy poznamy sprawozdanie finansowe za ten rok. W ciągu ostatnich miesięcy także nastąpiło małe trzęsienie personalne w strukturach buka, o których było w branży momentami głośniej niż o ofercie. Co jeszcze wydarzyło się spółce ZPR należącej do jednego z najbogatszych Polaków?
“Każdy miesiąc przynosił nowe doświadczenia i pozwalał rozwijać produkt i wprowadzać nowe rzeczy do oferty. (…)”
– Adrian Furmańczyk, Dyrektor ds. Marketingu TOTALbet
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Nowe umowy sponsorskie: Fight Exclusive Night; Piotr “Świr” Świerczewski (link);
- Ambasadorem marki został: Rafał Kijańczuk (link);
- Zakończenie współpracy z Andrzejem Twarowskim (z bukmacherem był od października 2018).
Inne:
- Nowości w ofercie bukmachera: błyskawiczne wypłaty – Pay Express; Sporty Wirtualne od Golden Race; Transmisje sportowe;
- Zmiany personalne: z funkcji Dyrektora Operacyjnego zrezygnowali Łukasz Seweryniak, a kilka miesięcy później jego następca – Piotr Cerlak; nowym Dyrektorem Marketingu został Adrian Furmańczyk, który przejął to stanowisko po Maciej Tylkowskim (link);
- Na kanale TOTALBET Esport na YouTube pojawiła się nowa seria: Akademia Taktyczna z Kubikiem;
- Przychody za rok 2018 z danych udostępnionych na eKRS*: 24,8 mln zł.
Komentarz bukmachera
Adrian Furmańczyk, Dyrektor ds. Marketingu skomentował dla nas ostatnie 12 miesięcy TOTALbet:
“Rok 2019 był dla nas dobrym rokiem (…) A jeszcze przed końcem roku wzbogacimy nasze portfolio o kolejną rzecz, która przyciągnie klientów. Wciąż kontynuujemy politykę “wysokich kursów”, która przypadła klientom do gustu, jednocześnie rozszerzając ofertę o kolejne zdarzenia i rozbicia, by każdy znalazł coś dla siebie. Cała branża również nie spała. Konkurencja była wyjątkowo aktywna w sponsoringu i podpisywaniu umów z brand ambasadorami. Pojawiło się kilku nowych graczy. Widać, że każdy czyni już jakieś kroki przed kolejnym rokiem, który będzie stał pod znakiem EURO 2020 oraz Igrzysk Olimpijskich. Można spodziewać się wielu ciekawych akcji, a TOTALbet postara się nie odstawać i już poczyniliśmy w tym kierunku stosowne kroki. Z ostatnich kampanii warto wspomnieć naszą współpracę z FEN i obecność na 3 ich galach w 2019.”
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis Totalbet →
Adres strony bukmachera? totalbet.pl →
Totolotek
To już kolejny bukmacher w naszym sprawozdaniu za rok 2019, który przechodzi/przeszedł metamorfozę. Nowy logotyp – z charakterystycznym dla grupy Gauselmann słoneczkiem, nowy wygląd serwisu bukmachera, modernizacja wszystkich punktów naziemnych – to tylko część zmian jakie nowy inwestor powziął wraz z przejęciem udziałów od greckiej firmy Intralot. Czy ta inwestycja w buka, który działa już 27 lat na rynku polskim przyniesie spodziewane zyski dowiemy się przy kolejnych raportach finansowych. A tymczasem sprawdźmy co jeszcze wydarzyło się u Totolotka w ciągu ostatniego czasu.
“(…) Prawdopodobnie nikt i nigdy na rynku bukmacherskim w Polsce nie dokonał takiej rewolucji. (…)”
– Mariusz Rzeczkowski, Dyrektor ds. Marketingu Totolotek S.A.
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Rozszerzenie umowy sponsorskiej: sponsor tytularny rozgrywek o Puchar Polski – TOTOLOTEK Puchar Polski;
- Zakończenie współpracy z PGE Skrą Bełchatów (z bukmacherem od 2018) (link); Legią Warszawa – sekcją koszykówki (z bukmacherem od 2017) (link); Lechią Gdańsk (z bukmacherem od 2014).
Specjalne akcje dla kibiców, klientów:
- Z okazji spotkań w ramach 1/8 finału Totolotek Puchar Polski bukmacher zorganizował wiele atrakcji dla kibiców np. konkursy na stadionach i w social media, wizyty YouTuberów Piotra „Wąs” Wąsowskiego i Lorda Koks.
Inne:
- Totolotek został przejęty przez niemiecką spółkę Merkur Sportwetten GmbH, wchodzącą w skład Grupy Gauselmann – jednego z większych graczy na europejskim rynku hazardowym (link);
- Wraz ze zmianą właściciela przebudowana została strona internetowa i aplikacja mobilna bukmachera, punkty naziemne (m.in. instalacja terminali w każdym lokalu), a do tego też Totolotek otrzymał nową identyfikację wizualną brandu;
- Nowości w ofercie bukmachera: Cash-out;
- Totolotek po raz drugi otrzymał Certyfikat Odpowiedzialnej Gry, wydawany przez The European Lotteries;
- Zmiany personalne: Ze stanowiska Prezesa Totolotka zrezygnował Adam Lamentowicz oraz Radosław Budnik (Affiliate Manager). Natomiast do ekipy bukmachera dołączył ponownie Łukasz Seweryniak na stanowisku Operations & Marketing Director;
- Na kanale Totolotka na YouTube pojawiła się nowa seria z Wąs&Koks;
- Przychody za rok 2018 z danych udostępnionych na eKRS*: 382,3 mln zł
Komentarz bukmachera
Specjalnie dla nas, ostatnie zmiany w Totolotku skomentował Mariusz Rzeczkowski, Dyrektor ds. Marketingu:
“Na polskim rynku istnieje już kilkanaście legalnych podmiotów, które oferują bogatą ofertę zakładów (…) oraz marketing na często wysokim poziomie. Jest to wyzwanie dla nowych firm, ale też dla tych które na rynku są od wielu lat. Totolotek podejmuje rękawicę. Rebranding, zmiana systemów sprzedaży online i w punktach sprzedaży stacjonarnej w których nacisk postawiliśmy na terminale samoobsługowe, remonty tych punktów, wprowadzenie największej oferty zakładów na żywo, czy Totolotek Puchar Polski i towarzysząca mu komunikacja, to tylko krótka lista projektów Totolotka z 2019 roku. Prawdopodobnie nikt i nigdy na rynku bukmacherskim w Polsce nie dokonał takiej rewolucji. W 2020 roku czeka nas ciężka praca nad ulepszaniem nowego produktu, a także edukacja klientów na jego temat. (…)”
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis Totolotka →
Adres strony bukmachera? Totolotek.pl →
Podsumowanie roku 2019 na rynku bukmacherów
Pojawienie się na rynku wielu nowych graczy wymusiło na zakładach bukmacherskich zintensyfikowanie działań marketingowych. Bukmacherzy coraz odważniej zaznaczają swoją obecność w mediach społecznościowych, telewizji, a także na platformie YouTube. W ciągu ostatnich miesięcy wzrosły również wydatki na sponsoring, gdzie właściciele zakładów bukmacherskich chętnie angażowali swoje środki we wspieranie drużyn piłkarskich, siatkarskich, związków sportowych, a także rozwój esportu. Widać też, że wraz z rosnącą liczbą podmiotów, konkurenci zaczynają szukać bardziej kreatywnych sposobów na dotarcie do klientów i poszukują dla siebie unikalnego języka komunikacji marketingowej (jak np. BETFAN czy Noblebet).
Według branżowych prognoz, rynek 2019 będzie rekordowy dla całego rynku zakładów wzajemnych. Wpływ na to mają przede wszystkim nowinki technologiczne wprowadzane przez bukmacherów, a także sukcesywne rozszerzanie oferty. O tym, jak bardzo urosła branża zakładów bukmacherskich w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, przekonamy się za kilka tygodni, kiedy pojawią się oficjalne raport finansowe.
Jeśli szukasz najlepszego bukmachera, ale wciąż nie wiesz, która firma z zakładami bukmacherskimi może spełnić twoje wymagania, sprawdź wyniki głosowania polskich typerów, na najlepszego bukmachera do obstawiania meczów w 2020 roku.
*Jak tylko będą dostępne nowe dane – zaktualizujemy liczby.