Takiego startu w sponsoring polskiego sportu dawno nie było. Legalny już w Polsce bukmacher Betclic podpisał właśnie drugą sponsorską umowę z klubem z naszej rodzimej PKO Ekstraklasy. Współpraca wstępnie została zawarta na okres jednego sezonu z możliwością przedłużenia kontraktu po spełnieniu określonych warunków zawartych w kontrakcie.
Lechia Gdańsk w ubiegłym sezonie rozgrywki zakończyła na 3 pozycji, premiowanej występem w europejskich pucharach (eliminacje do Ligi Europejskiej). Pierwszy występ w tych rozgrywkach przeciwko komuś z pary Inter Turku a Broendby IF, już 25 lipca. Dodatkowo zawodnicy z Gdańska zdobyli Puchar Polski za sezon 2018/2019. Ten potencjał sportowy (ale i także marketingowy) Lechii, dostrzegł Betclic. Jak mówi B. Płoskonka – country manager bukmachera:
Jako Betclic chcemy współpracować wyłącznie z silnymi markami. Stąd decyzja o sponsorowaniu właśnie Lechii Gdańsk (…). Głęboko wierzymy, że współpraca ze zdobywcą Pucharu Polski pozwoli nam na realizację naszych celów marketingowych, a klub skorzysta na niej w wymiarze sportowym i organizacyjnym.
Dodaje także, jest pozytywnej myśli co do tego, że po obecnym sezonie umowa sponsorska zostanie podpisana na kolejne lata.
Po raz pierwszy logo bukmachera na koszulkach Lechii Gdańsk mogliśmy zobaczyć w ostatnią sobotę przy okazji „derbów Betclica” czyli w spotkaniu o Superpuchar Polski z Piastem Gliwice. Zawodnicy Mistrza Polski także od tego sezonu są sponsorowani przez nowego buka.
Gratulacje dla @LechiaGdanskSA 👏👏👏
Brawa za zdobycie #Superpuchar , ale i wygranie pierwszych #DerbyBetclic 😎 pic.twitter.com/xSQ70IAItH— Betclic Polska (@BetclicPolska) 13 lipca 2019
Do tej pory, Lechia Gdańsk od 5 sezonów, była pod skrzydłami innego legalnego bukmachera – Totolotka S.A.
źródło: materiały prasowe