Pandemia i związane z nią ograniczenia w świecie sportu i biznesu, pozamykane lokale, upadłość jednego z najdłużej działających bukmacherów na polskim rynku, wzrost zainteresowania e-sportem, tenisem stołowym czy ligą białoruską. Tym żyła polska branża bukmacherska w roku 2020. Redaktorzy najlepsibukmacherzy.pl mówią “sprawdzam” i podsumowują mijające 12 miesięcy u bukmacherów internetowych. Zobaczcie, co na temat tego roku, oraz 2021, mówią przedstawiciele firm bukmacherskich.
Co znajdziesz w artykule?
Komunikat branży bukmacherskiej z 2020
Podsumowanie zaczniemy od kilku punktów z oświadczenia Stowarzyszenia „Graj Legalnie” (źródło), które działa na rzecz likwidacji szarej strefy i rozwoju polskiego, legalnego sektora branży bukmacherskiej:
- 7,2 mld zł – to szacunkowa kwota obrotu jaką legalni bukmacherzy wygenerowali za rok 2020 wg Stowarzyszenia. Wzrost o 500 mln zł w porównaniu z rokiem 2019 (6,7 mld zł), a 2 mld z rokiem 2018.
- 800 mln+ zł – to kwota jaka ma wpłynąć do budżetu państwa z tytułu podatków od gier. Choć jak oblicza Stowarzyszenie, ta kwota mogłaby być wiele wyższa, gdyby tylko w Polsce w pełni wykonywano w pełni obowiązujące prawo.
- Firmy bukmacherskie wydały ok. 33 mln zł na sponsoring polskiego sportu w 2020 roku. Z czego legalni bukmacherzy realizowali 39 stałych umów sponsorskich. Natomiast przedłużonych zostało 10 z obowiązujących umów oraz podpisano 10 nowych (szacunki Stowarzyszenia Graj Legalnie).
- Udział legalnych firm bukmacherskich w polskim rynku to (szacunki Stowarzyszenia Graj Legalnie za 2020 r.):
- 45,8% – STS | wzrost przychodów z 3,081 mld zł do 3,319 mld zł;
- 27,8% – Fortuna | spadek przychodów z ponad 2,1 mld zł do około 2 mld;
- 6,6% – forBET | b/d
- 4,2% – Betclic | b/d
- 2,7% – LV BET | b/d
- 2,6% – BETFAN | b/d
- 2,3% – Totolotek | b/d
- 2,2% – TOTALbet | b/d
- 2% – ETOTO | b/d
- 3,7% – pozostali gracze na rynku.
Natomiast z dostępnych danych zaprezentowanych przez Ministerstwo Finansów za pierwsze półrocze 2020 roku, można się dowiedzieć:
- Legalna część branży bukmacherskiej odprowadziła w tym czasie (styczeń – czerwiec) podatek od gier w wysokości 343,4 mln zł. Spadek o 10% r/d/r (źródło).
- Natomiast w poszczególnych kwartałach wyglądało to następująco:
- Pierwszy kwartał: 204,9 mln zł. Wzrost z kwoty 193,6 mln zł (2019);
- Drugi kwartał: 138,6 mln zł. Spadek z 188,6 mln zł (2019);
- Trzeci kwartał: 229,4 mln zł. Wzrost z kwoty 200,4 mln zł (2019).
Wstępniak do podsumowania bukmacherskiego
Zanim przejdziemy dalej, kilka słów komentarza do podsumowania.
Po pierwsze, poprosiliśmy reprezentantów firm z zakładami, o komentarz podsumowujący ich działania w tym mijającym roku. Ich wypowiedzi możecie znaleźć poniżej.
Po drugie, w naszym zestawieniu ujęliśmy jedynie nowinki jakie pojawiły się w tym roku kalendarzowym u poszczególnych bukmacherów. Jeżeli jeszcze coś się zmieni – zaktualizujemy.
Po trzecie, każdy z bukmacherów przygotował wiele niespodzianek, ofert specjalnych dla graczy w tym roku. Ale ze względu na ustawę hazardową z 2017 roku, nie możemy informować o takich ofertach. Natomiast możecie je znaleźć na stronach bukmacherów oraz ich social mediach
I kończąc ten wstęp, pomimo dołożenia wszelkich starań, by nasze podsumowanie bukmacherskie było jak najpełniejsze, mogliśmy coś nieumyślnie pominąć. W naszym podsumowaniu skupiliśmy się na tym co się wydarzyło na polskim podwórku. Dlatego część informacji, które dotyczyły zagranicznych oddziałów poszczególnych buków została pominięta. Większość informacji została zaczerpnięta z komunikatów prasowych bukmacherów, serwisów branżowych (interplay.pl, e-playbet.com) oraz własnych poszukiwań. Jeśli zauważysz coś, prosimy o kontakt mailowy (adres email w stopce) – dziękujemy. Tyle uwag wstępnych, zapraszamy do lektury!
Jakie nowości w ofertach legalnych bukmacherów w 2020?
O kolejności pojawienia się w poniższym zestawieniu zdecydowała kolejność alfabetyczna. Także zaczynamy od litery B!
Betclic
Francuski bukmacher Betclic w lipcu 2020 roku świętował pierwszą rocznicę obecności na polskim rynku zakładów wzajemnych. Pomimo pandemii COVID-19 udało mu się umocnić swoją już i tak silną pozycję wśród konkurentów. Zdaniem Bartłomieja Płoskonki, Country Managera Poland Betclic, jednym z kluczy do sukcesu okazała się szeroka i dopracowana oferta na MMA.
“Był to pierwszy pełny rok działalności Betclic na polskim rynku i z pewnością możemy być z tego okresu zadowoleni.”
– Bartłomiej Płoskonka, Country Manager Poland Betclic
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Nowe umowy sponsorskie: Federacja FAME MMA (Oficjalny Sponsor), Gala GROMDA 2 (Oficjalny Bukmacher); Turniej w policzkowaniu Betclic PunchDown 3**.
- Zakończenie współpracy: Lechia Gdańsk.
**Turniej z powodu pandemii został odwołany i przeniesiony na rok 2021, a nowym sponsorem został Totalbet.
Wyróżnienia:
- 15. miejsce na świecie na liście “EGR Power 50” – bez zmian w porównaniu z poprzednim rokiem;
Akcje specjalne dla kibiców i klientów:
- Bukmacher zorganizował akcję urodzinową z okazji 1-szego roku działalności na polskim rynku (link);
- Start akcji #WybierzCoWolisz (dostępna na stronie: wybierzcowolisz.pl) czyli wersja online zabawy “Would You Rather”;
Pozostałe informacje:
- Nowe serie na kanale YouTube:
- FAME MMA – Betclic.
- Udział w polskim legalnym rynku bukmacherskim 2020: 4,2%
- Rekordowa wygrana gracza w 2020 roku: 259 983,80 PLN (wygrana z 1 kuponu); 466 894,40 PLN (306 identycznych kuponów);
- Przychody (netto) za rok 2019*: b/d
- Zysk/strata (netto) za rok 2019*: b/d
Komentarz bukmachera
Poprzedni roku komentuje dla nas Bartłomiej Płoskonka, Country Manager:
Jaki ten rok 2020 był dla Was? Z czego jesteście najbardziej dumni, jeśli chodzi o wasze działania w 2020 roku?
Był to pierwszy pełny rok działalności Betclic na polskim rynku i z pewnością możemy być z tego okresu zadowoleni. Zgodnie z prognozami wartość rynku wzrosła, choć generalnie rozwój rynku został storpedowany przez czynniki zewnętrzne, które doskonale znamy i które wpłynęły także na inne branże. Jesteśmy więc dumni, że mimo tych trudów, zdołaliśmy rozwinąć się niemal w każdym aspekcie. Podsumowaliśmy już miniony rok i na pewno nie możemy narzekać – udało się rozwinąć produkt i przeprowadzić skuteczne działania marketingowe, co znalazło pozytywne odzwierciedlenie w wynikach akwizycyjnych i finansowych.
Jakie plany i wyzwania macie na 2021 rok?
To na pewno będzie bardzo ciekawy, intensywny rok. Rywalizacja na rynku jest coraz większa, czekają nas dwie duże imprezy sportowe – Mistrzostwa Europy oraz Igrzyska Olimpijskie. To będzie kolejna okazja by walczyć o względy Klienta i odnotować lepsze wyniki finansowe. Chcemy kontynuować obraną strategię marketingową, wciąż wzmacniać się od strony produktowej. Postaramy się też o mnogość akcji promocyjnych.
Co było najczęściej wybieranym sportem, wydarzeniem w tym roku? Innymi słowy, co najczęściej trafiało na kupony Waszych graczy?
Nie zaskoczę nikogo, gdy odpowiem że oczywiście topową dyscypliną była piłka nożna. Ale dzięki działaniom promocyjnym i sponsoringowym, a także – po prostu – bardzo dobrej ofercie na wydarzenia ze świata sportów walki, zgromadziliśmy dużą bazę graczy w tym właśnie segmencie. Widać, że polscy klienci doceniają to, że mamy dla nich szeroką i dopracowaną ofertę na MMA. Warto też zaznaczyć, że bardzo popularna wśród graczy Betclic jest koszykówka – chętnie stawiają nie tylko na NBA, ale także europejski basket.
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis i opinie Betclic →
Adres strony bukmachera? Betclic.pl →
BETFAN
Legalny bukmacher BETFAN może się pochwalić nagrodami za debiut roku oraz kampanię marketingową roku. Założona przez byłych menadżerów Totolotka i forBET firma to jeden z najprężniej rozwijających się buków na polskim poletku. Nie może jednak być inaczej, kiedy dział marketingu stoi na wysokości zadania i wymyśla takie akcje, jak np. extra pensja dla Aleksandara Vukovicia.
“Mimo wszelkich przeciwności, ten rok przyniósł nam mnóstwo pozytywnych emocji – na naszej platformie zarejestrowało się mnóstwo nowych graczy.”
– Krystian Grzelak Dyrektor działu e-commerce
Wyróżnienia:
- Nagrody w kategoriach:
- „Debiut roku” (nominowani: Betclic, BETFAN, Ewinner),
- „Kampania marketingowa roku” (nominowani: #wiedziałem od STS, Drapieżnicy od LOTTO, Kasomania od TOTALBET, Mariusz Pudzianowski i koń BETFAN, LVBET i Pasha Biceps) w konkursie Polish Gaming Aces 2019 organizowanym przez Interplay (link).
Nowości w ofercie i funkcjonalności bukmachera:
- Nowy pakiet powitalny;
- Concierge BETFAN;
- Transmisje live (m.in. symulacje meczów FIFA, mecze e-sportowe) (link);
- My BET czyli możliwość zgłoszenia swojej propozycji zakładu;
Pozostałe informacje:
- 13 maja doszło do konfliktu interesów pomiędzy właścicielami spółki, przez co strona nie była dostępna dla graczy przez kilkadziesiąt godzin. Ostatecznie 15 maja sprawa dotycząca własności BETFAN została rozwiązana, a tym samym gracze ponownie mogli zacząć obstawiać (link)
- Start kampanii reklamowej pod hasłem: „Masz już konto w BETFAN? Czy mam Ci je wklepać?” z udziałem Mariusza Pudzianowskiego;
- Start akcji “Extra Pensji dla Trenera” dla szkoleniowca z najkrótszym stażem w PKO Ekstraklasie. Wysłane oświadczenie do Aleksandra Vukovica, póki co bez odpowiedzi ze strony byłego trenera Legii Warszawa (link).
- Start kanału na YouTube. Można tam znaleźć takie serie jak:
- #BĘDZIEGRANE (prowadzący Tomasz Witas),
- Oblicza Futbolu (prowadzący Mateusz Piotrowicz z Footbreak),
- WatchTROLLS (prowadzący WĄS I KOKS),
- Pogadajmy o typach (prowadzący Maja Strzelczyk);
- Udział w polskim legalnym rynku bukmacherskim 2020: 2,6%
- Rekordowa wygrana gracza w 2020: 247 113 PLN (wygrana z 1 kuponu);
- Przychody (netto) za rok 2019*: 106 568 964,62 PLN
- Zysk/strata (netto) za rok 2019*: – 5 038 106,98 PLN
Komentarz bukmachera
Poprzedni roku komentuje dla nas Krystian Grzelak, Dyrektor działu e-commerce:
Jaki ten rok 2020 był dla Was? Z czego jesteście najbardziej dumni, jeśli chodzi o wasze działania w 2020 roku?
Biorąc pod uwagę, jak nietypowy był rok 2020, jako główny sukces należałoby wskazać to, jak dobrze udało się przystosować do tych niesprzyjających okoliczności. Zastosowane przez nas rozwiązania sprawiły, że udało się przebrnąć przez ten okres z tarczą. Jeśli jednak miałbym postawić na konkretne, pojedyncze sukcesy – oczywiście takie, którymi możemy się podzielić – mógłbym tu przytoczyć debiut z reklamą telewizyjną na szklanym ekranie czy udane akcje PR-owe, jak choćby ta z extra pensją dla Aleksandara Vukovicia czy ogólnopolskie publikacje przy okazji wyborów prezydenckich. Takie działania sprawiły, że było o nas na tyle głośno, że to właśnie naszą nazwę dało się usłyszeć nawet na odsłuchanym już kilka milionów razy, ostatnim singlu w 2020 roku aktualnie najgorętszego nazwiska na polskiej scenie muzycznej (chodzi o Quebonafide feat. Mick Jenkins – Matcha Latte – https://www.youtube.com/watch?v=qY79jMaZM_0 – dop. redakcja). Mimo wszelkich przeciwności, ten rok przyniósł nam mnóstwo pozytywnych emocji – na naszej platformie zarejestrowało się mnóstwo nowych graczy. I jest właśnie dla nas najbardziej namacalny wyznacznik sukcesu, bo stanowi wypadkową wszystkich czynników i realizowanych przez nas działań – od odpowiedniej oferty dla graczy zaczynając, przez doskonałą współpracę z partnerami, która jest moim oczkiem w głowie, na wspomnianych wcześniej działaniach kończąc.
Jakie plany i wyzwania macie na 2021 rok?
Jak każdego dnia, będziemy zdobywać świat! To pozwolę sobie zachować już jako naszą słodką tajemnicę. Już teraz mamy w planach kolejne niebanalne akcje, które tak przypadły do gustu naszym graczom i środowisku. Postaramy się, aby nie umknęły niczyjej uwadze. Szczególnie, że czeka nas rok pełen pięknych wyzwań – EURO tuż, tuż…
Co było najczęściej wybieranym sportem, wydarzeniem w tym roku? Innymi słowy, co najczęściej trafiało na kupony Waszych graczy?
- Polska – Holandia, (typ na Holandię), UEFA Nations League
- Liverpool FC – Atalanta BC, (typ na Liverpool), UEFA Champions League
- Bosnia & Herzegovina – Italy, (typ na Włochy), UEFA Nations League
- Bayern Munich – FC Salzburg, (typ na Bayern), UEFA Champions League
- Ajax Amsterdam – FC Midtjylland, (typ na Ajax), UEFA Champions League
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis i opinie BETFAN →
Adres strony bukmachera? Betfan.pl →
BetX
W maju 2020 roku ruszyły strona internetowa i aplikacja mobilna bukmachera BetX, który jest nowym podmiotem na naszym rynku. Sama marka BetX w świadomości typerów istnieje jednak od roku 2003 i obecna jest również w takich krajach, jak Czechy, Chorwacja, Czarnogóra, Malta, Tanzania czy Kongo. Jak poradzi sobie w Polsce? Czas pokaże.
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Nowa umowa sponsorska: TS Podbeskidzie Bielsko-Biała.
- Ambasadorem marki został: Mateusz Legierski.
Wyróżnienia:
- Nagroda SUPER WIKTORIA dla BetX w trakcie XXIII edycji ogólnopolskiego konkursu WIKTORIA – Znak Jakości Przedsiębiorców, organizowana przez Fundacje WIP WARTO IM POMÓC.
Pozostałe informacje:
- Udział w polskim legalnym rynku bukmacherskim 2020: b/d
- Rekordowa wygrana gracza w 2020: b/d
- Przychody (netto) za rok 2019*: n/d
- Zysk/strata (netto) za rok 2019*: n/d
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis i opinie BetX →
Adres strony bukmachera? eBetx.pl →
ETOTO
Jeśli ktoś ogląda treści okołosportowe na YouTube, z olbrzymią dozą prawdopodobieństwa kojarzy bukmachera ETOTO. Flagowym produktem udostępnianym na tej platformie jest Piłkarski Quiz Pod Napięciem, w którym na wiedzę o futbolu rywalizują znani dziennikarze oraz inne osoby ze świata mediów, sportu, polityki czy show-biznesu. ETOTO mocno stawia również na ambasadorów swojej marki. W 2020 roku do ich grona dołączył komentator sportowy Edward Durda. Tym samym znalazł się on wśród takich dziennikarzy jak m.in. Mateusz Borek, Roman Kołtoń, Tomasz Smokowski czy Michał Pol, którzy już wcześniej dołączyli do bukmachera.
“Rok 2020 był rokiem zmian, udało nam się przede wszystkim usprawnić jakość usługi (…)”
– Filip Janiak Sales Analyst
Działania sponsorskie:
- Nowy ambasador marki: Edward Durda
Nowości w ofercie bukmachera:
- Sporty Wirtualne (BETA);
Pozostałe informacje:
- Z powodu ataku hakerskiego na platformę bukmacherską SBTech, bukmacher ETOTO przez kilkadziesiąt godzin nie był dostępny dla klientów.
- Zmiana dostawcy platformy bukmacherskiej z SBTech na SB Betting.
- Nowe serie na kanale YouTube:
- “Atak Na…“,
- “Bokserskie Head to Head“,
- “Pięściarski Quiz Pod Napięciem“,
- “Walnij W Gruchę“.
- Udział w polskim legalnym rynku bukmacherskim 2020: 2%
- Rekordowa wygrana gracza w 2020: b/d
- Przychody (netto) za rok 2019*: b/d
- Zysk/strata (netto) za rok 2019*: b/d
Komentarz bukmachera
Filip Janiak (Sales Analyst) z ETOTO, tak komentuje mijający rok dla bukmachera:
Jaki ten rok 2020 był dla Was? Z czego jesteście najbardziej dumni, jeśli chodzi o wasze działania w 2020 roku?
Rok 2020 był rokiem zmian, udało nam się przede wszystkim usprawnić jakość usługi poprzez modernizację i podwyższenie jakości interakcji z klientem w postaci zwiększenia szybkości działania naszej strony internetowej.
Jakie plany i wyzwania macie na 2021 rok?
W 2021 roku planujemy kontynuować politykę udoskonalania produktu dla klienta, oraz rozszerzać swój zasięg na rynku poprzez docieranie do nowych klientów.
Co było najczęściej wybieranym sportem, wydarzeniem w tym roku? Innymi słowy, co najczęściej trafiało na kupony Waszych graczy?
Najpopularniejsza jest piłka nożna. Przede wszystkim czołowe ligi europejskie jak Premier League, liga hiszpańska ale też Ekstraklasa czy Liga Mistrzów.
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis i opinie ETOTO →
Adres strony bukmachera? etoto.pl →
eWinner
Drugi rok obecności bukmachera eWinner na polskim rynku przebiegł pod znakiem rozwoju. Ambasadorem marki został Marcin Gortat, który dopiero co występował na parkietach NBA w barwach Orlando Magic, Phoenix Suns, Washington Wizards i Los Angeles Clippers. W firmie z Gdyni stawiają jednak przede wszystkim na żużel. Bukmacher jest oficjalnym sponsorem PGE Ekstraligi oraz sponsorem tytularnym eWinner 1. ligi żużlowej. Marcin Gortat nie bez powodów zaczął się pojawiać na meczach Orła Łódź, a eWinner wspiera również cykl SEC, w którym żużlowcy walczą o tytuł indywidualnego mistrza Europy.
Sprawdź: Zakłady bukmacherskie na żużel. Co i jak obstawiać?
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Nowe umowy sponsorskie: Gwardia Wrocław (Sponsor Tytularny), Trefl Sopot (Oficjalny Bukmacher), gale bokserskie “Knockout Boxing Night” (Oficjalny Bukmacher i Sponsor Główny), 1. Liga Żużlowa (Sponsor Tytularny), Ekstraliga Żużlowa (Oficjalny Sponsor).
- Przedłużenie umowy sponsorskiej: Indywidualne mistrzostwa Europy (SEC) na żużlu (Oficjalny Sponsor i Oficjalny Bukmacher).
- Ambasadorem marki został: Marcin Gortat.
E-sport:
- Nowe umowy sponsorskie: Polska Liga Esportowa (Oficjalny Partner).
Nowości w ofercie i funkcjonalności bukmachera:
- Aplikacja mobilna (iOS i Android);
Pozostałe informacje:
- Start kanału na YouTube. Można tam znaleźć takie serie z udziałem Marcina Gortata:
- NBA OD KUCHNI;
- EWINNER LIVE NBA;
- CO BY BYŁO GDYBY…
- Q&A z Marcinem Gortatem;
- TOP 5 GORTATA;
- NBA EXPERT;
- EWINNER QUIZ.
- eWinner podpisał porozumienie z Polskim Związkiem Rugby, dzięki której bukmacher może wystawiać zakłady bukmacherskie na Ekstraligę Rugby;
- We współpracy z klubami żużlowymi eWinner 1. Ligi Żużlowej i 2. Ligi Żużlowej uruchomił projekt Liga eWinnera
- Udział w polskim legalnym rynku bukmacherskim 2020: ~1%;
- Rekordowa wygrana jednego gracza w 2020: b/d;
- Przychody (netto) za rok 2019*: 9 529 808,43 PLN
- Zysk/strata (netto) za rok 2019*: -7 129 612,70 PLN
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis i opinie eWinner →
Adres strony bukmachera? eWinner.pl →
forBET
Czas pandemii koronawirusa bukmacher forBET przeznaczył na poszerzenie oferty zakładów oraz rozwój aplikacji mobilnej. Specjaliści od marketingu również mieli ręce pełne roboty i spisali się wyśmienicie, gdyż telewizyjny spot reklamowy pt. “Tak to się robi!” naprawdę zapada w pamięć. W 2020 roku firma podpisała też kilka nowych umów sponsorskich i w efekcie tych wszystkich działań zanotowała wzrost obrotów, który zaowocował umocnieniem się pod tym względem na trzecim miejscu wśród obecnych na polskim rynku buków.
“Zadowoleni jesteśmy też z tego, że pomimo trudności w trakcie roku udało nam się zanotować spory wzrost obrotów i umocnić się na trzecim miejscu w Polsce.”
– Paweł Majewski, dyrektor ds. Marketingu forBET
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Nowe umowy sponsorskie: Arka Gdynia (Sponsor Główny), Runmageddon (Oficjalny Partner), Raków Częstochowa (Sponsor Strategiczny);
- Przedłużenie umów sponsorskich: ŁKS Łódź; WMZPN (Sponsorem Tytularnym rozgrywek IV Ligi), Hutnik Warszawa
- Ambasadorami marki zostali: Bartek Ignacik, Wojciech Sobierajski, Ola Kluczka.
E-sport:
- Nowe umowy sponsorskie: x-kom AGO (Oficjalny Sponsor i Oficjalny Bukmacher);
Nowości w ofercie i funkcjonalności bukmachera:
- Nowy pakiet powitalny;
Pozostałe informacje:
- Nowe serie na kanale YouTube:
- Fonfara Vlog;
- Typy Andrzeja Fonfary na walki:
- Nietypowe Historie.
- Start kampanii marketingowej bukmachera: forŻUK czyli po ulicach polskich miast można było zobaczyć samochód dostawczy Żuk z logo bukmachera;
- Start kampanii reklamowej pod hasłem: “Tak to się robi!”;
- Podpisanie umowy o współpracę pomiędzy forBET a RTSmunity, dostawcą kursów e-sportowych i usług bukmacherskich;
- Bukmacher ruszył z Klubem Biegacza forBET Runners;
- Przychody bukmachera w okresie marzec – czerwiec 2020 wyniosły 111,62 mln zł (spadek o 11,9% r/d/r). Jednocześnie bukmacher w okresie styczeń – czerwiec osiągnął 3,14 mln zł zysku netto;
- Bukmacher zamknął w 2020 14 punktów naziemnych (aktualna liczba lokali to 55) (źródło);
- W ramach tarczy antykryzysowej bukmacher otrzymał w czerwcu i lipcu 306,3 tys. zł;
- Udział w polskim legalnym rynku bukmacherskim 2020: 6,6%;
- Rekordowa wygrana jednego gracza: 177 169,24 PLN (wygrana z 1 kuponu);
- Przychody (netto) za rok 2019*: 412 833 479,79 PLN
- Zysk/strata (netto) za rok 2019*: -1 835 966,69 PLN
Komentarz bukmachera
Parę słów komentarza od Pawła Majewskiego, Dyrektora ds. Marketingu:
Jaki ten rok 2020 był dla Was? Z czego jesteście najbardziej dumni, jeśli chodzi o wasze działania w 2020 roku?
To był trudny rok ze względu na pandemię i wiosenne zawieszenie rozgrywek sportowych na całym świecie. Najbardziej dumni jesteśmy z poszerzenia oferty dotyczącej zakładów e-sportowych, szczególnie oferty live. (…). Kolejnym ważnym projektem, który udało się ukończyć było poprawienie wyglądu naszych aplikacji iOS i Android. Rynek zakładów bukmacherskich na urządzeniach mobilnych cały czas rośnie i my też planujemy cały czas rozwijać ten produkt. Zadowoleni jesteśmy też z tego, że pomimo trudności w trakcie roku udało nam się zanotować spory wzrost obrotów i umocnić się na trzecim miejscu w Polsce.
Jakie plany i wyzwania macie na 2021 rok?
Tutaj nic oryginalnego nie powiem, w 2021 roku odbędą się dwie wielkie imprezy sportowe przeniesione z 2020 roku, czyli EURO oraz Igrzyska Olimpijskie. W pierwszych 7-8 miesiącach roku nasze działania będą się więc koncentrowały na optymalnym przygotowaniu oferty, produktu i promocji do tych imprez. Cały czas chcemy też rozwijać naszą stronę desktop, wersję mobilną oraz aplikacje, aby gra w forBET sprawiała naszym graczom jeszcze więcej przyjemności.
Co było najczęściej wybieranym sportem, wydarzeniem w tym roku? Innymi słowy, co najczęściej trafiało na kupony Waszych graczy?
Nie ma tutaj niespodzianki, najpopularniejszy sport to oczywiście Piłka Nożna, a w niej najchętniej grane rozgrywki to Premier League, Ekstraklasa i Liga Mistrzów.
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis i opinie forBET →
Adres strony bukmachera? iforbet.pl →
Fortuna
“Wyzwanie” – tak jednym słowem rok 2020 podsumowuje Konrad Komarczuk, Prezes Zarządu Fortuna Online Zakłady Bukmacherskie. Drugi z najważniejszych graczy na polskim rynku zakładów wzajemnych w czasach pandemii nie zapadł w sen i starał się przekierować uwagę typerów na wydarzenia, które wcześniej cieszyły się mniejszym zainteresowaniem, tj. e-sport, sporty wirtualne oraz tzw. ligi egzotyczne. Lider naszego rankingu bukmacherów został też oficjalnym sponsorem KSW i sponsorem tytularnym Fortuna Pucharu Polski oraz angażował się w akcje charytatywne i prowadził szereg innych działań.
“Nie było łatwo, ale my wyzwaniu podołaliśmy i z tego właśnie jesteśmy najbardziej dumni.”
– Konrad Komarczuk, Prezes Zarządu Fortuna Online Zakłady Bukmacherskie.
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Nowe umowy sponsorskie: Federacja KSW (Oficjalny Sponsor), FORTUNA Puchar Polski (Sponsor Tytularny);
- Przedłużenie umów sponsorskich: Miedź Legnica, Stomil Olsztyn, Polskim Związkiem Narciarskim (Oficjalny Sponsor Reprezentacji Polski w skokach narciarskich);
Akcje specjalne dla kibiców i klientów:
- Zainicjowanie akcji charytatywnej „Fortuna Za Gole”” – zebranie kwoty 69 tys. zł dla Łukasza Derbicha i Karola Hodowanego;
- Zainicjowanie akcji charytatywnej #raKOut podczas gali KSW 57. Zebrana kwota (60 tys. zł) trafi do podopiecznych fundacji Cancer Fighters;
- Gra w sportowe “Państwa-miasta” na profilach klubowych w Social Media drużyn z Fortuna 1.Liga, GKS-u Bełchatów i Rakowa Częstochowa i Legii Warszawa;
- Z okazji startu nowego sezonu Fortuna 1.Liga w punktach naziemnych można było otrzymać kartę programu Fortuna Klub Plus z herbem swojej drużyny;
- Start Fantasy Premier League z Fortuną czyli organizacja turnieju dla kibiców piłkarskich pt. “FORTUNA Fantasy Liga”, w której można rywalizować m.in. z Przemysławem Iwańczykiem, Andrzejem Twarowskim, Żelisławem Żyżyńskim czy Antkiem Królikowskim;
- Zainicjowanie cyklu wywiadów „Zadaj pytanie” na Instagramie Fortuny.
Wyróżnienia:
- 1 nominacja w konkursie EGR Operators Awards 2020. Kategoria: “Operator of the year”;
- 12. miejsce na świecie na liście “EGR Power 50” – awans o 2 pozycje w porównaniu z poprzednim rokiem;
Nowości w ofercie i funkcjonalności bukmachera:
- Nowy pakiet powitalny;
- Ligi Wirtualne w Fortunie (dostępne sporty: piłka nożna, tenis);
- Bet On Games (Baccarat) od Playtech;
- Odświeżona wersja Early Cash-out;
Pozostałe informacje:
- Globalna integracja z nowym systemem od Playtech;
- Start kampanii reklamowej Fortuny w mediach społecznościowych pt. “#StawiamNaEmocje”;
- W sprawie sporu pomiędzy bukmacherem a Marcinem Krzywkowskim zapadł nieprawomocny wyrok, w którym sąd nakazał wypłatę powodowi sumę w wysokości 50 tys. zł wraz z opublikowaniem przeprosin na stronie bukmachera (link);
- Według prognoz na rok 2020, przychody mogą zmaleć o 37 proc r/d/r.;
- Bukmacher zamknął 56 nierentownych punktów naziemnych (aktualna liczba lokali to 525) (źródło);
- Na kanale Fortuny na YouTube pojawiły się nowe serie:
- “Juras dla Fortuny“;
- “Magazyn Fortuna Pucharu Polski“,
- “La Casa The Football” (prowadzący Andrzej Twarowski oraz Tomasz Ćwiąkała);
- Udział w polskim legalnym rynku bukmacherskim 2020: 27,8%;
- Rekordowa wygrana gracza w 2020: 516 134,08 PLN (1 kupon); 951 584 PLN (wygrana łącznie z 2 identycznych kuponów);
- Przychody (netto) za rok 2019*: 2 105 680 427,14 PLN
- Zysk/strata (netto) za rok 2019*: 74 500 555,65 PLN
Komentarz bukmachera
Mijający rok tak komentuje Konrad Komarczuk, Prezes Zarządu Fortuna Online Zakłady Bukmacherskie:
Jaki ten rok 2020 był dla Was? Z czego jesteście najbardziej dumni, jeśli chodzi o wasze działania w 2020 roku?
Chcąc podsumować ten okres jednym słowem należałoby użyć słowa „wyzwanie”. Wyzwaniem tym, podobnie jak dla innych przedstawicieli branży bukmacherskiej i nie tylko, było umiejętne przeprowadzenie biznesu przez trudne czasy globalnej pandemii. Ogólnoświatowy lockdown w zasadzie wywrócił do góry nogami drugi kwartał minionego roku. Kluczowa okazała się tu szybka reakcja na zaistniałe warunki i dostosowanie oferty bukmacherskiej do sytuacji, w której na trzy miesiące zatrzymał się sport niemalże na całym świecie. W tym okresie między innymi wzmocniliśmy nasz produkt e-sportowy i wirtualne dyscypliny czy przesunęliśmy orbitę zainteresowań na ligi piłkarskie i sporty, które w normalnych okolicznościach nie miałyby prawa szerzej zaistnieć w świadomości klientów. Przyniosło to zamierzone efekty. Zestawiając problemy niektórych spośród naszych konkurentów czy przedstawicieli innych branż oraz naszą kondycję po 2020 roku mogę jedynie serdecznie podziękować mojemu zespołowi za ogrom pracy wykonanej przez te 8 arcytrudnych miesięcy. Nie było łatwo, ale my wyzwaniu podołaliśmy i z tego właśnie jesteśmy najbardziej dumni.
Jakie plany i wyzwania macie na 2021 rok?
2021 rok będzie obfitował w wiele bardzo ciekawych wydarzeń sportowych, także tych, które pierwotnie miały odbyć się w roku 2020. Nasze plany skupiają się więc na zaproponowaniu graczom jak najszerszej i jak najbardziej atrakcyjnej oferty związanej choćby z piłkarskim EURO 2021 czy Letnimi Igrzyskami Olimpijskimi w Tokio. Mamy wiele pomysłów, w tym także dotyczących rozszerzenia naszego portfela produktów, ale jest jeszcze zbyt wcześnie na odkrywanie kart. Mogę tylko powiedzieć, że 2021 będzie rokiem nowości i co miesiąc będziemy oddawać nowe funkcjonalności w obszarze produktów, płatności, bonusów (?) oraz personalizacji. Naszych klientów – zarówno tych obecnych, jak i przyszłych – zapewniam jednak, że w 2021 roku zdecydowanie warto będzie grać w Fortunie.
Co było najczęściej wybieranym sportem, wydarzeniem w tym roku? Innymi słowy, co najczęściej trafiało na kupony Waszych graczy?
W ofercie prematch na kuponach niezmiennie królowała piłka nożna, a za nią hokej na lodzie. Na trzecim miejscu uplasował się tenis stołowy, co tłumaczyć można kontynuowaniem rozgrywek w tej dyscyplinie w wielu krajach podczas ogólnoświatowego lockdownu, gdy rywalizacja w innych sportach zatrzymała się niemalże w każdym zakątku globu. W ofercie live klienci najczęściej umieszczali na kuponach oczywiście zdarzenia piłkarskie, ale chętnie stawiali także na – ponownie – tenis stołowy, a także e-sport. Dobry wynik tej ostatniej kategorii potwierdza, że poświęcenie jej więcej uwagi w początkowej fazie pandemii było słuszną decyzją biznesową.
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis i opinie Fortuna →
Adres strony bukmachera? efortuna.pl →
LV BET
Pandemia COVID-19 dotknęła całą branżę, a Adam Kazberuk, Affiliate Manager LV BET, nie boi się mówić o tym, że miała ona duży wpływ na wynik finansowy osiągnięty przez firmę w 2020 roku. Gdy niemal cały profesjonalny sport się zatrzymał, bukmacher nie stał w miejscu z założonymi rękami. Postawiono na e-sport, ligi piłkarskie w Białorusi i Uzbekistanie, tenis stołowy ze wschodnich krajów czy siatkówkę z Tadżykistanu i jakoś udało się przetrwać trudne chwile.
“Pandemia pokrzyżowała nam plany bardzo mocno, można nawet powiedzieć, że storpedowała nasze działania oraz miała wpływ na wyniki finansowe.”
– Adam Kazberuk, Affiliate Manager LV BET
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Nowe umowy sponsorskie: RKS Garbarnia Kraków (Oficjalny Bukmacher);
- Przedłużenie umów sponsorskich: Vanarama National League (Oficjalny Partner Bukmacherski);
- Zakończone umowy sponsorskie: FAME MMA; Jarosław “pashaBiceps” Jarząbkowski;
E-sport:
- Home Sweet Home Cup (oficjalnym sponsorem krajowej transmisji turnieju);
Nowości w ofercie i funkcjonalności bukmachera:
- Nowy pakiet powitalny;
- Odświeżona opcja cash-out;
- Nowy widok panelu wpłat dla graczy w wersji mobilnej serwisu;
- Nowa wersja mobilnej strony (wersja progresywna);
- Zakładka esportowa dostępna także na urządzeniach mobilnych;
- Streaming live (m.in. tenis stołowy, badmintona).
Pozostałe informacje:
- Konkurs dla typerów LV TYPER (link);
- LV TYPERStart kampanii reklamowej pod hasłem “Republika KUBY”;
- Na początku kwietnia Zarząd LV BET, w związku z pandemią COVID-19, podjął decyzję o zredukowaniu wszystkich wynagrodzeń dla partnerów afiliacyjnych za miesiąc Luty 2020 oraz Marzec 2020 o 25%. Następnie bukmacher wydał kolejne oświadczenie, w którym podjął ostateczną decyzję o wypłacie 100% wynagrodzenia za Luty 2020 (link);
- Udział w polskim legalnym rynku bukmacherskim 2020: 2,7%;
- Rekordowa wygrana jednego gracza w 2020: 158 494,95 PLN (wygrana z 1 kuponu);
- Przychody (netto) za rok 2019*: 1 918 089 030,24 PLN
- Zysk/strata (netto) za rok 2019*: -2 968 516,58 PLN
Komentarz bukmachera
Kilka słów komentarza od Adama Kazberuka, Affiliate Manager:
Jaki ten rok 2020 był dla Was? Z czego jesteście najbardziej dumni, jeśli chodzi o wasze działania w 2020 roku?
Pandemia pokrzyżowała nam plany bardzo mocno, można nawet powiedzieć, że storpedowała nasze działania oraz miała wpływ na wyniki finansowe. Najtrudniejszy był początek, wtedy nikt nie zakładał, iż pandemia tak rozległe wpłynie na cały profesjonalny sport na świecie. Jesteśmy dumnie z tego że w czasie pandemii w pierwszej kolejności zwróciliśmy się po prostu w stronę tego co jeszcze grało, a więc, słynna wówczas liga z Białorusi czy Uzbekistanu, tenis stołowy ze wschodnich krajów czy siatkówka z Tadżykistanu. Dobrze wykorzystaliśmy boom na rozgrywki e-sportowe, które poza turniejami LAN w zasadzie nie ucierpiały z powodu pandemii. Tym samym e-sport stał się szybko numerem jeden w naszej ofercie. My umieściliśmy esport wcześniej w strategii rozwoju, wprowadziliśmy wiele rozwiązań dla graczy i był to dla nas naturalny kierunek. Wykorzystaliśmy, w pozytywnym znaczeniu, pandemię do rozwoju produktu esportowego w serwisie mobilnym uwzględniając potrzeby naszych klientów. Dodatkowo uzupełniliśmy całą ofertę poprzez dodanie streamingu, który zwłaszcza na początku pandemii skoncentrowany był wokół esportu (włączając również gry typu FIFA i NBA) oraz mniejsze wydarzenia sportowe jak tenis stołowy czy badminton. Poza oczywiście “realnym” współzawodnictwem, LV BET naturalnie postawił również na sporty wirtualne oferując więcej promocji na sporty typu wirtualna piłka nożna czy wirtualny tenis, który otrzymał w tym ciężkim czasie swego rodzaju face lifting i obecnie oferowany jest pod brandingiem ATP Masters 1000.
Jakie plany i wyzwania macie na 2021 rok?
Chcemy rozwijać nasz produkt, poprawiać jakość naszego serwisu, słuchać głosu klientów i wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom. Chcielibyśmy stworzyć taki serwis i produkt, z jakiego sami chcielibyśmy korzystać. Aby ten cel był osiągnięty musimy wykonać sporą pracę u podstaw, na wielu obszarach, każdy z naszych departamentów musi dołożyć swoją cegiełkę aby efekt końcowy był zadowalający.
Co było najczęściej wybieranym sportem, wydarzeniem w tym roku? Innymi słowy, co najczęściej trafiało na kupony Waszych graczy?
Premier League.
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis i opinie LV BET →
Adres strony bukmachera? lvbet.pl →
Milenium
Istniejący w świadomości polskich typerów od ponad piętnastu lat bukmacher Milenium został niestety ofiarą pandemii koronawirusa. Firma działająca nie tylko w internecie, ale posiadająca również ponad ćwierć tysiąca punktów stacjonarnych, najpierw zawiesiła działalność, a 16 października 2020 roku Sąd Rejonowy w Zielonej Górze V Wydział Gospodarczy ogłosił jej upadłość.
Milenium nie działa ❌. Gdzie można bezpiecznie obstawiać? 👍
Noblebet
Operator Noblebet zadebiutował w Polsce w 2019 roku i jak na razie działa metodą małych kroków. W roku 2020 bukmacher ten podpisał umowę sponsorską z piłkarskim klubem Śląsk Wrocław, a swoją ofertę wzbogacił o bardzo ciekawe narzędzie. BetBuilder to zautomatyzowany konstruktor zakładów, pozwalający np. łączyć na jednym kuponie różne rynki w ramach jednego meczu. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
Nowości w ofercie i funkcjonalności bukmachera:
- BETBUILDER czyli automatyczne tworzenie zakładów na życzenie (custom bet) z dostępnej oferty zakładów
Pozostałe informacje:
- Udział w polskim legalnym rynku bukmacherskim 2020: ~0,5%;
- Rekordowa wygrana jednego gracza w 2020: b/d
- Przychody (netto) za rok 2019*: 9 731 752,29 PLN
- Zysk/strata (brutoo) za rok 2019*: -2 300 201,17 PLN
Adres strony bukmachera? Noblebet.pl →
PZBuk
PZBuk to jeden z wielu mniejszych buków na polskim poletku, a w roku 2020 jego działania można określić jako dyskretne. Nie znaczy to jednak, że operator w ogóle nie przejmował się rozwojem, bo zadbał np. o sporty wirtualne oraz transmisje ze spotkań NBA dla swoich klientów.
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Zakończone umowy sponsorskie: Polski Związek Koszykówki;
Nowości w ofercie i funkcjonalności bukmachera:
- Wirtualne TV (Zakłady wirtualne na piłkę nożną wykorzystujące powtórki prawdziwych spotkań piłkarskich z angielskiej Premier League do wizualizacji);
- Bukmacher udostępnił transmisje online z meczów NBA dla swoich klientów;
Pozostałe informacje:
- Udział w polskim legalnym rynku bukmacherskim 2020: ~0,5%;
- Rekordowa wygrana jednego gracza w 2020: b/d
- Przychody za rok 2019*: 44 880 772,64 PLN
- Zysk/strata (brutto) za rok 2019*: -7 770 007,06 PLN
Adres strony bukmachera? pzbuk.pl →
STS
Niemal 50-procentowy udział w polskim rynku sprawia, że pozycja STS jako lidera branży bukmacherskiej w naszym kraju wydaje się niezagrożona. Ba, Mateusz Juroszek i jego świta działają coraz śmielej, otwierają się na rynki zagraniczne, a przez branżowe media klasyfikowani są na dwudziestym pierwszym miejscu listy największych firm bukmacherskich na świecie. Taki sukces byłby jednak niemożliwy, gdyby nie odpowiednie kroki podjęte w czasach pandemii COVID-19 i dbanie o ciągły rozwój na wszystkich możliwych płaszczyznach.
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Nowe umowy sponsorskie: Sandecja Nowy Sącz;
- Przedłużenie umów sponsorskich: Lech Poznań (Sponsor Strategiczny), Futsal Ekstraklasa (Oficjalny Bukmacher)
E-sport:
- Nowe umowy sponsorskie: Esport Tour PRO (Oficjalny Sponsor); AVEZ Esport;
- Oficjalny Sponsor polskiej transmisji: Nine to Five 6, Nine to Five 7;
- Przedłużenie umów sponsorskich: Paweł ‘innocent’ Mocek.
Wyróżnienia:
- 4 nominacje i 1 wygrana w konkursie EGR Marketing & Innovation Awards 2020.
- Kategorie: “Affiliate marketing campaign” (I miejsce), “Best omni-channel solution”, “Brand of the year”, “Sportsbook marketing campaign”.
- 3 nominacje w konkursie EGR Operators Awards 2020.
- Kategorie: “Mobile operator”, “Operator of the year”, “Marketing campaign”;
- 3 nominacje w konkursie SBC Awards 2020.
- Kategorie: “Sportsbook of the Year”, “Marketing Campaign of the Year”, “Best Mobile Operator App”;
- 21. miejsce na świecie na liście “EGR Power 50” – awans o 6 miejsc w porównaniu z poprzednim rokiem;
Specjalne akcje dla kibiców, klientów:
- Start akcji aktywacyjnej dla fanów sportu #STSonTour i quiz wiedzy pod nazwą #JesteśGotowy.
- Start akcji „Liga Hałasu” dla kibiców drużyn PlusLigi;
- Wsparcie frekwencji w meczu derbowym Lecha z Wartą Poznań poprzez rezygnację z ekspozycji reklamy wielkopowierzchniowej bukmachera podczas spotkania.
- STS udostępnił miejsce na swoich koszulkach Lecha Poznań w ramach spotkań II i III rundy eliminacji Ligi Europy fundacji dobroczynnej – Sport Twoją Szansą. Koszulki po zakończeniu udziału Lecha w rozgrywkach europejskich 2020/2021 zostaną zlicytowane, a zdobyte w ten sposób środki zostaną przekazane na rzecz fundacji
- Licytacje na allegro.pl unikatowych akcesoriów sportowych podpisanych przez: Petera Schmeichela (koszulka oraz rękawice piłkarza), Martina Schmitta (bluza i kask), piłkarzy reprezentacji Polski (piłka), siatkarzy klubu Asseco Resovii Rzeszów (koszulka Grzegorza Kosoka), piłkarzy Górnika Zabrze (koszulka klubowa). Zdobyte środki zasilą Fundację Sport Twoją Szansą.
Nowości w ofercie i funkcjonalności bukmachera:
- Sporty Alternatywne (piłka nożna i tenis);
- Nowa metoda wpłacania środków – PayPal;
- Odświeżona opcja Cash-Out.
Pozostałe informacje:
- STS z najlepszym pakietem powitalnym na Polskim rynku bukmacherskim według Instytutu Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk (IBS PAN) i Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu (WSB);
- STS przejął czeską spółkę Betsys, która jest głównym dostawcą rozwiązań IT dla bukmachera w Polsce, zarówno na potrzeby kanałów online, jak i retail;
- Bukmacher rozpoczął współpracę z SafeCharge, firmy należącej do grupy Nuvei, dostawcy platformy i technologii umożliwiającej rozpoczęcie działalności w Wielkiej Brytanii;
- STS rozpoczął współpracę z RTSmunity, firmą oferującą kursy bukmacherskie i handel e-sportem;
- Firma M. Juroszka zainwestowała w startup Future Anthem, który zajmuje się monitorowaniem zachowaniem graczy kasyn online;
- Start kampanii reklamowej pt. „Jesteś gotowy. Możesz wygrywać”;
- Bukmacher uruchomił 6 stacjonarny lokal premium, tym razem w Warszawie (al. Solidarności 82a). Pozostałe są zlokalizowane w Poznaniu, Szczecinie, Gdańsku, Katowicach i Krakowie;
- Fundacja Sport Twoją Szansą przedłużyła współpracę z Rafałem Czuperem;
- Udział w polskim legalnym rynku bukmacherskim 2020: 45,8%;
- Rekordowa wygrana jednego gracza w 2020: 372 123,38 PLN (wygrana z 1 kuponu);
- Przychody (netto) za rok 2019*: b/d
- Zysk/strata (netto) za rok 2019*: b/d
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis i opinie STS →
Adres strony bukmachera? sts.pl →
Superbet
Bukmacher rodem z Rumunii w początkowej fazie swojej działalności w Polsce skupił się tylko na punktach stacjonarnych. Rok 2020 przyniósł jednak w pełni funkcjonalny serwis internetowy oraz aplikację mobilną, dzięki czemu kupon w Superbet można już postawić również online. Firma podpisała też kilka umów sponsorskich i nakłoniła do współpracy dwóch znanych dziennikarzy sportowych: Mateusza Święcickiego i Filipa Kapicę.
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Nowe umowy sponsorskie: Wisła Kraków (męska sekcja koszykarska); Ruch Chorzów (Oficjalny Bukmacher); PZU Cracovia Maraton pod hasłem To-ge(t)-ther(e).
Wyróżnienia:
- 28. miejsce na świecie na liście “EGR Power 50” – awans z 45. miejsca w porównaniu z poprzednim rokiem;
Nowości w ofercie i funkcjonalności bukmachera:
- Społeczność typerska SuperSocial (możliwość udostępniania i komentowania kuponów);
- Aplikacja mobilna (iOS, Android);
- Cash-Out.
Pozostałe informacje:
- Bukmacher w lutym uruchomił w pełni funkcjonalny serwis internetowy, w którym można obstawiać zakłady online. Do tej pory możliwość obstawiania była dostępna jedynie w punktach stacjonarnych.
- Nawiązanie współpracy z dostawcą treści sportowych – Sportal365.
- Bukmacher pozyskał wyłączną licencję na Polskę na publikowanie treści tworzonych przez redakcję jednego z najpopularniejszych magazynów piłkarskich na świecie – „FourFourTwo”,
- Start kanału na YouTube. Serie jakie można tam znaleźć to:
- 2AngryMen dla SuperBet (prowadzący Mateusz Święcicki i Filip Kapica),
- FourFourTwo.
- Udział w polskim legalnym rynku bukmacherskim 2020: ~1%;
- Rekordowa wygrana jednego gracza w 2020: b/d;
- Przychody (netto) za rok 2019*: 4 191 000 PLN
- Zysk/strata (netto) za rok 2019*: –23 892 000 PLN
TOTALbet
Ten legalny operator zadebiutował w naszym kraju podczas piłkarskiego mundialu A.D. 2018 i z roku na rok poczyna sobie coraz śmielej. Pandemiczny rok 2020 przyniósł TOTALbet m.in. kilka nowych umów sponsorskich.
“Miłe jest również to, że utrzymaliśmy dobrą dynamikę wzrostu, widoczną zwłaszcza w ostatnim kwartale.”
– Maciej Stolarczyk, Kierownik ds. marketingu TOTALbet
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Nowe umowy sponsorskie: Polski Związek Lekkiej Atletyki; Warta Poznań (Sponsor Strategiczny), VERVA Warszawa ORLEN Paliwa (Oficjalny Sponsor);
- Przedłużenie umowy: Fight Exclusive Night.
E-sport:
- Nowe umowy sponsorskie: Turniej 1vs1 by GG League.
Nowości w ofercie i funkcjonalności bukmachera:
- Statystki Gracza;
Pozostałe informacje:
- Start kampanii reklamowej pod hasłem “#WiedzaJestWcenie”;
- Zainicjowanie wideoczata z piłkarzami Warty Poznań (#WartoRozmawiać) na Facebooku bukmachera;
- Udział w polskim legalnym rynku bukmacherskim 2020: 2,2%;
- Rekordowa wygrana jednego gracza 2020: b/d
- Przychody (netto) za rok 2019*: 108 870 307,94 PLN
- Zysk/strata (netto) za rok 2019*: -6 932 960,16 PLN
Komentarz bukmachera
Maciej Stolarczyk, Kierownik ds. marketingu, tak odpowiedział na nasze pytania:
Jaki ten rok 2020 był dla Was? Z czego jesteście najbardziej dumni, jeśli chodzi o wasze działania w 2020 roku?
Cieszymy się, że mimo pandemii zrealizowaliśmy kilka ważnych projektów, jak (…) telewizyjna kampania reklamowa czy loteria TOTALbet Kasomania (…). Miłe jest również to, że utrzymaliśmy dobrą dynamikę wzrostu, widoczną zwłaszcza w ostatnim kwartale. Pamiętamy też o tym, że to był ciężki rok, wymagający kilku trudnych decyzji.
Jakie plany i wyzwania macie na 2021 rok?
To będzie rok Euro 2021 i igrzysk w Tokio. Ta pierwsza impreza to święto dla typerów, a podczas igrzysk będziemy najmocniej korzystać z naszego partnerstwa z Polskim Związkiem Lekko Atletyki. Cele są więc ambitne, chcemy utrzymać dynamikę wzrostu, znaleźć się w Top 5 polskich bukmacherów.
Co było najczęściej wybieranym sportem, wydarzeniem w tym roku? Innymi słowy, co najczęściej trafiało na kupony Waszych graczy?
Oczywiście piłka nożna: ligi Top 5, Liga Mistrzów czy Ekstraklasa. To standard. Jako ciekawostkę mogę wymienić rozwój zakładów na tenis stołowy. Turnieje ze streamami, takie jak Liga Pro, zrobiły furorę podczas sportowego lockdownu, a po jego zakończeniu utrzymało się większe zainteresowanie tym produktem.
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis i opinie Totalbet →
Adres strony bukmachera? totalbet.pl →
Totolotek
Niemal trzy dekady obecności w branży i świadomości polskich typerów. Totolotek w 2020 roku pozyskał do roli ambasadora Łukasza Podolskiego, ale współpraca bukmachera z urodzonym w naszym kraju reprezentantem Niemiec w piłce nożnej nie potrwała zbyt długo, podobnie jak umowa z PZPN-em. Nowością w ofercie są natomiast ligi wirtualne.
Działania sponsorskie:
Sport tradycyjny:
- Ambasadorem marki został: Łukasz Podolski.
- Zakończenie współpracy: Łukasz Podolski; PZPN (Puchar Polski w piłce nożnej mężczyzn).
Nowości w ofercie i funkcjonalności bukmachera:
- Ligi Wirtualne (piłka nożna);
Pozostałe informacje:
- Na kanale Totolotka na YouTube pojawiła się nowa seria:
- Reportaże (prowadzący Mateusz Mikulak);
- Udział w polskim legalnym rynku bukmacherskim 2020: 2,3%;
- Rekordowa wygrana jednego gracza w 2020: b/d;
- Przychody (netto) za rok 2019*: 304 064 522,91 PLN
- Zysk/strata (netto) za rok 2019*: -28 320 799,07 PLN
Chcesz więcej informacji o bukmacherze? Zobacz nasz opis i opinie Totolotka →
Adres strony bukmachera? Totolotek.pl →
Podsumowanie roku 2020 na rynku bukmacherów
Pandemia COVID-19 sprawiła, że rok 2020 był bardzo trudny dla branży zakładów wzajemnych. Gdy najważniejsze i najchętniej typowane zmagania sportowe się zatrzymały, obstawianie online wymagało odświeżenia. W ten sposób, bukmacherzy stanęli przed nowym wyzwaniem – przekierowania zainteresowania typerów na mniej popularne rozgrywki oraz e-sport i sporty wirtualne. Nie można powiedzieć, że operatorzy wyszli bez szwanku z całej tej sytuacji związanej z koronawirusem. Pandemia odbiła się na wynikach finansowych poszczególnych buków, a po ponad piętnastu latach obecności na rynku działalność zakończyła firma Milenium.
Pierwsza trójka najważniejszych operatorów w naszym kraju nie zmieniła się w porównaniu z rokiem 2019. Niemal 50-procentowy udział w polskim rynku ma cały czas STS, a za plecami imperium dowodzonego przez Mateusza Juroszka plasują się Fortuna i forBET. Konkurencja nie zamierza się jednak poddawać w walce o klienta i prowadzi coraz śmielsze działania marketingowe w celu ściągnięcia na siebie uwagi typerów.
W roku 2020 z polskiego rynku znikło Milenium, ale pojawił się na nim też nowy operator, czyli BetX, a pod koniec 2020 roku licencję uzyskał kolejny podmiot – Bukmacherska Spółka z o.o. czyli Fuksiarz.pl. Liczba legalnie działających w naszym kraju bukmacherów jest pokaźna, a z tygodnia na tydzień poszczególne podmioty się rozwijają i coraz trudniej jest wybrać tego najbardziej odpowiadającego naszym potrzebom. Dlatego też uruchomiliśmy narzędzie, które pomaga dobrać odpowiedniego bukmachera.
A tymczasem czekamy co przyniesie ten rok, w którym doczekamy się takich zaległych imprez sportowych jak EURO 2020 (2021) czy Igrzyska Olimpijskie w Tokio.
Szukasz bukmachera dla siebie?
Odpowiedz na 5 prostych pytań i zobacz, który bukmacher będzie dla Ciebie najlepszy.
DOBIERAM BUKMACHERA →
Zanim zaczniesz obstawiać, miej świadomość, że hazard może uzależniać! Więcej na temat w naszym artykule “Uzależnienie od zakładów bukmacherskich – jak sobie poradzić z problemem?”
* Dane pochodzą z informacji udostępnionych na eKRS. Dane za rok 2020 jeszcze nie są dostępne.
Foto główne: https://unsplash.com/@dylan_nolte