Data dodania: 10.11.2019  |  Data aktualizacji: 18.11.2019

Legalni bukmacherzy na YouTube – kogo warto śledzić?

Platforma YouTube to doskonałe miejsce do promocji marki, firmy, czy też usługi. Potencjał, jaki posiada ten serwis z treściami video, coraz częściej dostrzegają również właściciele zakładów bukmacherskich. Coraz chętniej angażują oni środki w tworzenie (wartościowych) materiałów na YouTubie. My sprawdzamy, jak im idzie, i wskazujemy, które kanały prowadzone przez bukmacherów internetowych cieszą się największą popularnością.

Wpływ ustawy hazardowej na działania reklamowe bukmacherów

Zanim przejdziemy do omawiania contentu, który jest publikowany na kanałach bukmacherów na YouTube, warto wspomnień, że działania reklamowe w tej branży są mocno ograniczone przez ustawę hazardową. Jej zapisy zakazują wyświetlania materiałów marketingowych w radiu, telewizji, czy też teatrze w godzinach od 6:00 do 22:00. Pojawia się również wiele obostrzeń dotyczących przekazu samej reklamy, ponieważ emitowane spoty nie mogą między innymi:

  • być kierowane do nieletnich,
  • łączyć uczestnictwa w grze z szansą uzyskanie łatwej wygranej,
  • zawierać stwierdzeń, że udział w grach ma relaksujący bądź uspokajający charakter,
  • zachęcać do uiszczania wyższych stawek.

Osobne regulacje dotyczące reklamy gier hazardowych nakładają również właściciele platformy YouTube. W regulaminie swoich usług posiadają zapisy dotyczące możliwości reklamowania się przez zakłady bukmacherskie.

Mówią one między innymi o tym, że celem publikowanych treści nie może być sprzedaż usług związanych z kasynem lub zakładami. Jeśli właściciel kanału chciałby swoje materiały promować to:

  • reklamodawca powinien uzyskać certyfikat Google Ads,
  • na stronie docelowej musi pojawić się informacja o odpowiedzialnym korzystaniu z hazardu,
  • publikowane reklamy muszą być zgodne z przepisami kraju, na który są kierowane,
  • nie mogą być kierowane do osób niepełnoletnich.

Łamanie lub nie przestrzeganie tych przepisów naraża właścicieli kanałów na blokady kont lub usuwanie filmów z serwisu.

Obostrzenia dotyczą również formatów reklamowych, które mogą pojawiać się na platformie YouTube. Według najnowszych interpretacji prawnych, niedozwolone jest umieszczanie linków zachęcających do rejestracji w serwisie, ponieważ stanowi to bezpośrednią zachętę do odwiedzenia strony internetowej i skorzystania z oferty bukmachera. Podobna zasada obowiązuje banery reklamowe umieszczane w internecie – taki komunikat informuje konsumenta o miejscu i możliwości uczestniczenia w grach. To samo prawo dotyczy również wszystkich innych formatów, gdzie przy pomocy kliknięcia, użytkownik może natychmiast znaleźć się na stronie bukmachera.

Nie jest jednak tak, że bukmacherzy nie mogą reklamować swoich usług w serwisie. Mają do tego prawo i chętnie z tego korzystają – robią to jednak w sposób, który nie narusza obowiązujących przepisów. Takie działania podejmuje na przykład bukmacher ETOTO, którego logo pojawia się w zapowiedzi programu Stan Futbolu.

etoto bukmacher reklama stan futbolu

Wyświetlony komunikat nie zawiera zachęcenia do gry, ani odnośnika ułatwiającego skorzystanie z usług firmy. Zawiera natomiast niezbędne informacje (czerwona ramka) o zagrożeniach wynikających z uprawiania hazardu – możliwość uzależnienia się oraz utraty pieniędzy.

 

Sprawdź też: Zakłady under/over – jak to działa?

Zakłady bukmacherskie na YouTube – który kanał jest najpopularniejszy?

Swoje kanały na platformie YouTube rozwija większość legalnie działających bukmacherów na polskim rynku. Widać jednak znaczące różnice w wielkości kanałów i pomyśle na ich prowadzenie. Który z nich cieszy się największą popularnością wśród widzów?

bukmachernazwa kanałuliczba substrykcjiod kiedy na YT?liczba filmówwyświetlenia
ETOTOETOTO TV56,4 tys8.12.20171049 035 000
LV BETLV BET - Łączy Nas Pasja23,2 tys26.01.20163277 500 000
FortunaFortuna - zakłady bukmacherskie45,5 tys13.04.20173544 500 000
STSSTS TV1,18 tys20.12.2012862 100 000
forBETinfoSPORT - forBET8,75 tys31.08.20162522 600 000
TOTOLOTEKTotolotek1,97 tys21.10.201483610 000
TOTALbetTOTALbet esport2,98 tys
11.09. 201826182 872
BetclicBetclic Polska1,7 tys24.04.20192416 300
PZ BUKPolskie Zakłady Bukmacherskie4002.08.2018165 424
TOTALbetStawiamy na Sport - TOTALbet6,05 tys11.09.201842 800
MilleniumMilenium Zakłady Bukmacherskie2725.05.201791 000
Noblebet Noblebet422.07.2019245
BETFAN BETFAN6009.11.2018--

Jak widać największą liczbę subskrybentów osiągnął kanał ETOTO TV, którego materiały video są również najczęściej wyświetlane. Swoje kanały najaktywniej prowadzą bukmacherzy LV BET oraz Fortuna, którzy na swoich profilach opublikowali już ponad 300 filmów. Z działalności na YouTube w zasadzie rezygnują TOTALbet oraz Millenium, umieszczając zaledwie kilka filmów na swoich kanałach bukmacherskich na YouTube.

Co znajdziemy na kanałach bukmacherów na YT?

Szczególnie mocno swoją działalność na YouTubie zaznacza w ostatnich miesiącach bukmacher ETOTO. Content umieszczony na kanale obejmuje przede wszystkim dwie cykliczne serie.

Pierwszą z nich jest Piłkarski Quiz Pod Napięciem, w którym przepytywani, z wiedzy piłkarskiej, są dziennikarze, piłkarze, a także widzowie kanału. Najpopularniejszy film z serii, w którym można było zobaczyć dziennikarzy Mateusza Borka, Tomasza Smokowskiego, Romana Kołtonia, Michała Pola i byłego piłkarza Reprezentacji Polski Tomasza Hajto, obejrzało ponad 400 tysięcy widzów.

 

 

Druga popularna seria na kanale ETOTO TV to “W ringu”, której tematyka dotyczy głównie sportów walki. W cyklicznej serii można usłyszeć i zobaczyć Mateusza Borka, Janusza Pinderę, czy też Andrzeja Kostyrę.

Prócz tego na kanale można znaleźć takie serie jak:

  • Q&A
  • Futbolowy #HeadToHead

Kanał Fortuna – Zakłady Bukmacherskie to przede wszystkim krótkie materiały video dotyczące w większości piłki nożnej. Spotkać można piłkarskie quizy, studia przedmeczowe, zapowiedzi spotkań i materiały przedstawiające ciekawostki ze świata futbolu.

Największą popularnością cieszy się video, w którym omawiane są szanse Polaków na awans na EURO 2020 – film obejrzano ponad 250 tysięcy razy.

 

 

Do najpopularniejszych serii należą:

  • #KursNaWeekend
  • Zwykły Kibic dla Fortuny
  • Footgol TV dla Fortuny

 

Na kanale pojawiają się liczne gwiazdy z wielu dziedzin życia. Zobaczyć można między innymi Piotra Kędzierskiego, Tomasza Łapińskiego, Maćka Krawczyka z kanału Footroll, Tomasz Ćwiąkała czy też autorów kanału Piłkarzyki.

Trzecim, co do liczby subskrypcji, kanałem prowadzonym przez bukmachera jest LV BET – Łączy Nas Pasja. Użytkownicy mogą znaleźć na nim content ze świata piłki i sportów walki – głównie kulisy spotkań, wywiady i vlogi.

Największą popularnością cieszy się seria z udziałem Łukasza “Jurasa” Jurkowskiego opowiadająca o powrocie zawodnika do zawodowego MMA – każdy odcinek oglądało od 150 do 350 tysięcy użytkowników.

 

 

Do tworzenia treści video zaproszeni byli m.in. Paweł Zarzeczny w cyklu “Gang Bang” czy też Zdzisław Kręcina z okazji akcji #mundialsamsięniewygra.

Czytaj też: Formy płatności u legalnych bukmacherów | wpłaty i wypłaty

STS z najpopularniejszym video

Jednak film z największą liczbą wyświetleń znajduje się na zupełnie innym z kanałów bukmacherów na YT niż wymienione wcześniej. Co więcej, nie jest to video będące częścią strategii treści, a jedynie materiał promujący pewną współpracę. O czym mowa?

Emocjonujący spot reklamowy z udziałem Tomasza Zimocha obejrzało ponad 1,8 miliona użytkowników. Materiał powstał przy okazji przedłużenia umowy partnerskiej między zakładem bukmacherskim STS a PZPN. 

 

 

Więcej o sponsoringu bukmacherów w świecie sportu przeczytasz tutaj.

Bukmacherzy jako mecenasi kanałów na YouTube

Firmy bukmacherskie nie ograniczają się jedynie do rozwijania własnych kanałów komunikacyjnych, ale również chętnie wspierają inne programy, czy konkretnych influencerów. 

Najaktywniejszy w tych działaniach jest bukmacher ETOTO, który wspiera m.in. kanały polskich dziennikarzy sportowych, takich jak , czy Michała Pola. Swoją aktywność zaznacza również przy okazji takich programów, jak Stan Futbolu, czy też Misja Futbol poświęconych tematyce piłkarskiej.

Aktywnie działają również inni. Reklamę zakładów STS można znaleźć między innymi przy okazji programów takich, jak Foot Truck, czy też filmów znajdujących się na oficjalnym kanale największej organizacji MMA w Polsce – KSW. ForBET ponad rok temu zaczął współpracę z Radosławem Rzeźnikiewiczem, prowadzącym kanał KartofliskaKanał przedstawiający perypetie w najniższych rozgrywkowych w Polsce cieszy się ogromną popularnością i ma obecnie ponad 180 tysięcy subskrybentów. 

YouTube w służbie bukmacherom?

Surowe obostrzenia odnoszące się do treści reklam emitowanych przez zakłady bukmacherskie wymusza poszukiwanie kreatywnych sposobów na pokazanie własnej marki. Doskonałym miejsce do zrobienia tego jest YouTube, gdzie zakłady bukmacherskie radzą sobie coraz lepiej. Średnia widownia przekraczająca ponad 120 000 użytkowników, jaką gromadzi regularnie Piłkarski Quiz Pod Napięciem (kanał ETOTO TV) może zachęcać kolejne działy marketingu do tworzenia podobnego contentu w najbliższych latach.

RANKING ZAKŁADÓW BUKMACHERSKICH - LISTOPAD 2019

WYNIKI GŁOSOWANIA GRACZY I KLIENTÓW BUKMACHERÓW

Ten ranking to lista legalnych bukmacherów w Polsce, którzy zgodzili się poddać publicznemu głosowaniu. Od wielu miesięcy to wy - Typerzy, Fani sportu, Klienci firm bukmacherskich, głosujecie na najlepszego bukmachera internetowego. A jaki jest TWÓJ ulubiony bukmacher?

Zobacz cały ranking
Polscy gracze oceniają bukmacherów. Ponad 6500 głosów. Sprawdź wyniki.

Tylko dla pełnoletnich

Serwis prowadzony jest legalnie w Polsce. Nie nakłaniamy ani nie zachęcamy do brania udziału w grach hazardowych. Hazard może uzależniać i prowadzić do strat finansowych. Pozostając na stronie zgadzasz się z polityką prywatności i cookies oraz regulaminem strony.

Przed wejściem, musisz potwierdzić swoją pełnoletność.

Tak, mam powyżej 18 lat Nie, mam poniżej 18 lat