Rozgrywki esportowe cieszą się w Polsce rosnącą popularnością. Z roku na rok przybywa nie tylko fanów gamingu, ale przede wszystkim imprez, na których mierzą się najlepsze zespoły w kraju. Jednym z organizatorów takich eventów jest Polska Liga Esportowa, która powstała w 2017 roku. Marka właśnie podsumowała ostatnie dwanaście miesięcy swojej działalności. Jaki to był rok dla PLE?
Co znajdziesz w artykule?
Cztery ważne wydarzenia PLE
Świat gamingowej rywalizacji już dawno wyszedł poza ramy internetu. Ogromną popularnością zarówno wśród fanów esportu, jak i samych graczy cieszą się eventy organizowane z udziałem publiczności. W 2019 roku Polska Liga Esportowa zdecydowała się na organizację czterech takich wydarzeń. Pierwsza z nich odbyła się na przełomie maja i czerwca w Nadarzynie – rozegrano wówczas turniej League of Legends, w którym najlepsi okazali się zawodnicy devils.one, sponsorowani przez STS.
Kolejna impreza zorganizowana przez Polską Ligę Esportową miała miejsce 6-7 lipca. Zebrani gracze rywalizowali wówczas na mapach Counter-Strike: Global Offensive. W finale Virtus.pro z pokonało ówczesne Aristocracy. Najważniejsze rozstrzygnięcia miały miejsce w warszawskim studiu telewizyjnych ZPR.
Sprawdź też Ranking bukmacherow esport
Trzeci event zorganizowany został w stolicy Wielkopolski. Przy okazji Poznań Game Arena odbył się turniej rozgrzewkowy Counter Strike (WarmUP PGA 2019). Do rywalizacji stanęło sześć najlepszych ekip w kraju, a końcowy sukces przypadł organizacji x-kom AGO. W finale okazali się oni lepsi od Wisła All In! Games.
Zobacz też: IEM Katowice 2020 – CS:GO, Starcraft II, Quake Pro League. Kto faworytem bukmacherów?
Imprezą podsumowującą dwanaście miesięcy w wykonaniu Polskiej Ligi Esportowej był turniej zorganizowany 7-8 grudnia. Event odbył się w G2A Arena w Jasionce pod Rzeszowem. W nowoczesnym centrum kongresowym przygotowano dla fanów esportu wiele atrakcji. Najważniejszą z nich był kolejny turniej CS:GO. Pewnego rodzaju nowością było to, że po raz pierwszy do rywalizacji przystąpił również zagraniczny zespół. Najlepsi okazali się jednak Polacy, a dokładnie Actina PACT.
Współpraca z legalnym bukmacherm forBET
Bukmacherzy legalnie działający na polskim rynku coraz chętniej nawiązują współpracę z przedstawicielami esportu. Na wejście do świata gamingu zdecydował się również forBET, który połączył siły z Polską Ligą Esportową. Ogłoszenie współpracy nastąpiło przy okazji Poznań Game Arena, gdzie bukmacher ufundował nagrody w rozgrywanym turnieju CS:GO (link).
Klienci forBET mieli wówczas możliwość obstawiania szerokiej gamy zakładów, w tym zakładów na żywo w czasie rozgrywania spotkań. W ofercie bukmachera pojawiły się również propozycje wielu gier zarówno na rozgrywki Dywizji Mistrzowskiej, jak i Dywizji Profesjonalnej Polskiej Ligi Esportowej.
Izak, Nervarien, Saju i inni influencerzy
Mimo że dużą popularnością cieszą się wydarzenia na żywo, to jednak naturalnym środowiskiem dla esportu jest internet. Udostępniane w mediach społecznościowych transmisje rozgrywek przyciągają znacznie więcej fanów. Żeby grono odbiorców było szerokie, potrzebne jest zaangażowanie w transmisje znanych osób ze świata gamingu. Podobnie postąpiła Polska Liga Esportowa, która do współpracy zaprosiła znanych influencerów.
Najważniejszym z nich był Piotr ,,Izak” Skowroński – najbardziej znany komentator rozgrywek esportowych w Polsce. Dla PLE komentował on między innymi finały sezonu wiosna 2019. Nie był on jednak jedyną osobą, która współpracowała z marką. Rozgrywki wspierali również Paweł “Saju” Pawelczak, Damian “Nervarien” Ziaja czy Radosław “Mad1” Florkowski.
Sprawdź też: Przewodnik dla początkującego typera po CS:GO
Transmisje i duże liczby Ligi Esportowej
Współpraca ze znanymi osobowościami świata gamingowego i zapraszanie do rozgrywek najlepszych zespołów w Polsce sprawiły, że transmisje prowadzone przez Polską Ligę Esportową cieszyły się dużą popularnością. Najlepiej potwierdzają to imponująco wyglądające liczby:
- 580 godzin transmisji,
- 2 843 412 wyświetleń,
- 554 473 obejrzanych godzin,
- ponad 18 milionów wyświetleń wszystkich materiałów reklamowych.
Duży udział w osiągnięciu takich wyników miała agencja gamingowa Fantasyexpo, która stale współpracuje z najbardziej znanymi ekspertami i komentatorami esportowymi.
Promocja marek przez esport
Bukmacher forBET nie był jedyną marką, która nawiązała współpracę z Polską Ligą Esportową w 2019 roku. Do grona partnerów dołączyli również producenci sprzętu komputerowego: Logitech G, LG oraz Actina, producent orzeszków Nic Nac’s oraz LOTTO. Przedłużono również umowę partnerską z siecią komórkową PLAY, która od lat aktywnie inwestuje w promocję przez esport.
Warto tutaj wspomnieć o danych agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile dotyczących danych demograficznych polskich graczy. W grupie badanych (osoby powyżej 15. roku życia) 42% graczy to osoby w wieku 25-34 lat, natomiast kolejna grupą pod względem popularności są gracze w wieku 35-44 lat (31%). Co tylko potwierdza duże zaangażowanie ze strony marek, które mogą dotrzeć w ten sposób ze swoimi usługami, produktami do osób dorosłych.
Duże eventy, rosnące grono partnerów, współpraca ze znanymi influencerami i popularne transmisje – Polska Liga Esportowa na pewno może zaliczyć 2019 rok do udanych. Nie tylko ugruntowała swoją silną pozycję na rynku turniejów CS:GO, ale coraz odważniej zaczęła otwierać się również na takie tytuły jak FIFA 20, LoL, czy też Fortnite. Budzi to spore nadzieje graczy na jeszcze ciekawszy rok 2020 w wykonaniu PLE!
źródło: https://sponsoringsport.pl/polska-liga-esportowa-podsumowala-rok-2019/