Polski Związek Piłki Nożnej oraz marka Betclic ogłosiły podpisanie największej w historii umowy sponsoringowej dotyczącej klubowych rozgrywek organizowanych przez PZPN. Od 1 lipca 2024 roku drugie, trzecie i czwarte poziomy rozgrywkowe w Polsce będą nosiły nazwy Betclic 1. Ligi, Betclic 2. Ligi oraz Betclic 3. Ligi. Kontrakt będzie obowiązywał przez cztery lata, do końca sezonu 2027/2028.
Rozpoczęcie współpracy z bukmacherem Betclic jest przełomowym momentem dla polskiego futbolu. Pod względem finansowym to największa umowa sponsoringowa dotycząca piłki klubowej, jaką kiedykolwiek podpisał PZPN. Co więcej, po raz pierwszy sponsoring tytularny obejmuje także 3. ligę, co oznacza, że aż 108 klubów z trzech poziomów rozgrywkowych skorzysta ze wsparcia Betclic.
Przeczytaj również: Karolina Kowalkiewicz i Mateusz Gamrot ambasadorami bukmachera Betclic
– Dziś oficjalnie ogłaszamy rozpoczęcie współpracy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej i możemy nazwać się dumnym sponsorem tytularnym rozgrywek Betclic 1. Ligi, Betclic 2. Ligi i Betclic 3. Ligi. Niezwykle cieszy nas tak szeroki zakres współpracy i pragniemy bardzo podziękować za proces przygotowywania tych działań naszym partnerom z Polskiego Związku Piłki Nożnej, pierwszej ligi piłkarskiej oraz telewizji TVP Sport – powiedział Bartłomiej Płoskonka, country manager Betclic Polska. – Betclic już od kilku lat angażuje się w rozwój sportu w Polsce. Jako sponsor jesteśmy aktywni nie tylko w piłce nożnej. Wyróżnikiem naszej marki w tym zakresie jest duże zaangażowanie i kreatywne podejście do działań sponsoringowych. Wybraliśmy własny kurs w komunikacji marketingowej i niezwykle istotne jest dla nas aktywizowanie kibiców poprzez liczne inicjatywy i ciekawe projekty. Fani mogą wyczekiwać z naszej strony atrakcji w mediach społecznościowych, ale także obecności na stadionach oraz w swoich miastach. Jeszcze przed startem sezonu rozpoczniemy nową kampanię wizerunkową, w której nasze zaangażowanie w polski futbol będzie odgrywać główną rolę.
– Polski Związek Piłki Nożnej podejmuje aktywne i skuteczne działania na rzecz pozyskiwania nowych sponsorów. Umowa z firmą Betclic to największa umowa sponsoringowa w historii rozgrywek klubowych w naszym kraju. Dzięki współpracy z firmą Betclic rozgrywki pierwszej, drugiej oraz trzeciej ligi mają niepowtarzalną szansę, aby wejść na wyższy poziom organizacyjny. Skorzystają na tym kluby występujące w tych rozgrywkach, jak również Polski Związek Piłki Nożnej. Ogromnie cieszy nas nie tylko bezprecedensowa skala sponsoringu, obejmująca aż trzy poziomy rozgrywkowe, ale także wspólnie wypracowana z marką Betclic strategia, obejmująca uatrakcyjnienie produktu na wielu poziomach – broadcastu, contentu, aktywacji skierowanych do kibiców – mówi Łukasz Wachowski, sekretarz generalny PZPN.
– Współpraca z firmą Betclic zapowiada się niezwykle emocjonująco! Cieszymy się, że pierwszoligowy produkt, który budowany jest konsekwentnie od wielu lat, zyskał zainteresowanie w oczach międzynarodowej firmy o tak uznanej marce. Nadchodząca współpraca to perspektywa dalszego rozwoju dla samych rozgrywek, ale przede wszystkim wymierne korzyści dla kibiców, którzy mogą oczekiwać wielu ciekawych projektów zarówno w przestrzeni online, jak i offline. Przed nami nowe wyzwania, na które pierwszoligowe środowisko jest gotowe – mówi Marcin Janicki, prezes 1. Ligi.
Zmiana sponsora tytularnego oznacza także aktualizację wizualnej tożsamości lig objętych umową. Nowe logotypy lig pojawią się na koszulkach wszystkich 108 klubów, a także na bandach reklamowych i podczas transmisji meczów w TVP Sport. Logotyp sponsora będzie widoczny na centralnym punkcie koszulek, a wszystkie mecze Betclic 1. Ligi oraz wybrane spotkania Betclic 2. Ligi będą dostępne za darmo w aplikacji Betclic.
– To szczególnie godny zaakcentowania element naszej współpracy, ale nie ostatni, o którym warto wspomnieć – dodał Bartłomiej Płoskonka. – Kluby objęte patronatem Betclic otrzymają pokaźne wsparcie bazowe, jednak każdy z zespołów ma ponadto możliwość dołączenia do programu afiliacyjnego. W ramach niego, dzięki zaangażowaniu kibiców, Betclic przekaże klubom dodatkowe środki.
Przeczytaj również: Bukmacher Betclic został sponsorem Stali Mielec, Warty Poznań i Puszczy Niepołomice
Program nie przewiduje limitów maksymalnego wsparcia i jest otwarty dla wszystkich 108 uczestników rozgrywek w każdym sezonie. Dodatkowo Betclic oferuje program również dla każdego zainteresowanego klubu z 4. ligi we wszystkich województwach w Polsce.