Hot16Challenge 2 to nowa inicjatywa polskich raperów, która szybko rozchodzi się po rodzimym internecie. Przedstawiciele sceny Hip Hop nagrywając 16 wersów chcą nie tylko pokazać swoje umiejętności, ale przede wszystkim pomóc w walce z koronawirusem, który dotknął także świat sportu. Ich celem jest zebranie miliona złotych, który ma pomóc uporać się z panującą pandemią. Poznaj zasady Hot16Challenge 2! Kto że świata sportu uczestniczy już w akcji?
Co znajdziesz w artykule?
Co to jest Hot16Challenge?
Pierwsza edycja Hot16Challenge odbywała się sześć lat temu, a pomysłodawcą i inicjatorem całej akcji był Solar – raper od lat współpracujący z PROSTO Label. Wydarzenie szybko stało się bardzo popularne, a udział w nim wzięło kilkuset raperów z całego kraju – od czołowych postaci polskiej sceny po amatorów. Swoją zwrotkę nagrał nawet ksiądz Jakub Bartczak, jednak największą popularnością cieszyły się szesnastki takich raperów jak: Tede, O.S.T.R., Słoń i MC Silk. Zwrotka tego pierwszego wygenerowała na Youtubie ponad 13 mln wyświetleń.
W czym tkwił wówczas sekret Hot16Challenge? W prostocie całej akcji. Wystarczyło nagrać krótką zwrotkę o długości 16 wersów (stąd nazwa), wrzucić ją do sieci, a następnie nominować kolejne osoby. Te miały całe 72 godziny na nagranie swojej zwrotki. Celem challengu było pokazania swoich umiejętności połączone z dobrą zabawą. Misja drugiej edycji jest dużo bardziej szczytna.
Kto stoi za całą akcją?
Inicjatorem całego wydarzenia ponownie jest Solar, który jako pierwszy nagrał swoją szesnastkę, a następnie nominował do akcji czterech kolegów po fachu: Matę, Taco Hemingwaya, Bedoesa i Białasa. Wszyscy sprawnie odpowiedzieli na rzucone wyzwanie, a następnie nominowali kolejnych twórców i tak ruszała cała maszyna. Twórcy wydarzenia mają nadzieję, że szybko się nie zatrzyma, ponieważ jej misja jest godna pochwały.
Celem tegorocznej edycji #hot16 jest chęć wsparcia walki z koronawirusem. Raperzy przyłączający się akcji, oprócz nagrania krótkiej zwrotki i nominowania kolejnych osób, zobligowani są do wpłacenia pieniędzy na specjalnie zorganizowaną zbiórkę – Beef z koronawirusem #hot16challenge.
Wszystkie zgromadzone środki przeznaczone zostaną na pomoc lekarzom i szpitalom w walce z koronawirusem. Inicjatorzy wydarzenie postawili przed sobą ambitny cel – zebrać milion złotych. Wygląda jednak na to, że uda się go zrealizować. Mimo że od nagrania pierwszej zwrotki minęło zaledwie kilka dni, to na portalu się siepomaga.pl wpłacono już ponad 420 tys. zł (stan na 5.05).
Aktualizacja: licznik wskazuje już ponad 1,8 mln zł! Poniżej skarbonka, w której jest aktualna ilość zebranych funduszy.
Co ważne, do akcji może przyłączyć się każdy – nawet jeśli z muzyką ma się niewiele wspólnego. Wystarczy drobna wpłata, by wspomóc całą inicjatywę, a co za tym idzie, również walkę z COVID-19.
Jakie są zasady drabinka nominacji?
Zasady tegorocznej edycji #hot 16 nie różnią się od tych, które obowiązywały 6 lat temu. Nominowana osoba ma 72 godziny na nagranie krótkiej zwrotki, 16 wersów, a następnie nominowanie kolejnych maksymalnie czterech osób. Jedyną zmianą jest cel całego wydarzenia: raperzy po nagraniu swojego kawałka powinni wspomóc finansowo zbiórkę na rzecz walki z COVID-19.
By ułatwić śledzenie rozwoju całej akcji stworzona została specjalna strona, na której znajduje się drabinka Hot16Challenge 2. Za jej uzupełnianie odpowiada Rap Genius Polska, a nominacje i stan zbiórki można obserwować pod adresem hot16challenge.network.

żródło https://hot16challenge.network/
Kto nagra najciekawszą zwrotkę?
Mimo że głównym celem Hot16Challenge2 jest zebranie środków na walkę z pandemią, to cała akcja ma również charakter drobnej rywalizacji – zwrotka którego rapera uzyska największą liczbę wyświetleń. Zapewne większość twórców przyzna, że jest to temat dla samych fanów, ale umówmy się: kto nie lubi, gdy jego klipy są oglądane?
Szesnastką, która cieszyła się największą popularnością podczas pierwszej edycji #hot16 była zwrotka nagrana przez Tedego – ponad 12,5 mln wyświetleń. Za jego plecami znalazł się O.S.T.R. który zebrał 6,5 mln odsłon, a podium zamknął Słoń – 5,5 mln wyświetleń. Kogo zwrotka okaże się najlepsza w tym roku? Pierwszym liderem jest Taco Hemingway, którego klip w trzy dni od publikacji obejrzano ponad 2 mln razy!
Aktualizacja: Na pozycję lidera wskoczył Szpaku z ponad 11 mln odsłon.
Zakłady bukmacherskie na Hot16Challenge2?
W tworzenie swoich 16-tek zaangażowali się także osoby ze środowiska sportowego m.in. Bartosz Kapustka, Tymoteusz Puchacz, Michał Pol, redakcja portalu Weszlo.com A wśród kolejnych nominowanych znaleźli się także m.in. Wojciech Szczęsny, Michał Trąbka. Kto jeszcze w najbliższym czasie dołączy do całej akcji? Akcja jest na tyle nieprzewidywalna, że „sky is the limit”! Bo skoro prezydent Andrzej Duda także nagrał swoje zwrotki, to… No właśnie nie wiemy gdzie to się może zatrzymać.
Powstaje zarazem pytanie, skoro w ofertach legalnych operatorów zakładów wzajemnych mieliśmy już zakłady na YouTube (np. Kto będzie miał więcej wyświetleń w takim, a takim dniu), transfery (Czy Bartosz Kapustka wróci do PKO Ekstraklasy) czy też na bitwy raperów, to czy któryś z bukmacherów wystawi w swojej ofercie zakłady specjalne z okazji tego wydarzenia? Więcej o nietypowych zakładach możecie przeczytać tutaj i tutaj. Jeżeli tak się stanie, to damy wam o tym znać.