E-sport i “tradycyjny sport” powoli, ale systematycznie zbliżają się do siebie. Bayer Leverkusen, PSG czy Legia Warszawa otworzyły już swoje drużyny e-sportowe, a kolejne jak FC Barcelona są w kolejce! Innym przykładem powiązań między tymi dziedzinami sportu, są umowy sponsorskie. Kilka dni temu angielski piłkarz Dele Alli podpisał kontrakt z firmą produkującą akcesoria komputerowe HyperX.
22-letni zawodnik Tottenhamu Hotspur, to nie tylko piłkarz, ale i także zapalony gracz popularnej gry komputerowej – Fortnite. Transmisje jego gier można znaleźć na jego kanale na Twitchu (www.twitch.tv/dele/) jak i też na Youtube:
Wykorzystując hobby piłkarza firma HyperX nawiązała z nim współpracę. Kwota kontraktu nie została ujawniona. Ale jednego możemy być pewni – zawodnika Tottenhamu będzie można zobaczyć częściej na serwerach.
We’ve got Alli. Dele Alli!@dele_official pic.twitter.com/NzBCty97Dp
— HyperX (@HyperX) 8 października 2018
Fortnite sekretem formy Anglików na Mundialu?
Jak twierdzi młody pomocnik Kogutów, Fortnite pomaga mu w zrelaksowaniu się po trudnych treningach. Co ciekawe, nawet Mundial w Rosji, nie przeszkodził piłkarzowi w rozgrywaniu wirtualnych potyczek. Gazeta „The Sun” wyliczyła, że podczas rosyjskiego turnieju rozegrał 441 meczów w Fortnite. Przy średniej długości pojedynku – 20 minut – spędził na graniu około 147 godzin, czyli ponad 6 dni! Nie tylko on relaksował się przy tej grze. W trójce zawodników reprezentacji Anglii, którzy również grają w tą komputerową grę, są jeszcze Harry Kane (363 pojedynki) oraz Kieran Trippier (333 pojedynków). Król strzelców Mundialu w Rosji, już pierwszego dnia rozegrał 39 meczów w Fortnite, co daje około 13 godzin spędzonych przed komputerem! A jak zdradził Trippier, w kadrze Synów Albionu, jest aż 9 zapalonych graczy! Czy to właśnie Fortnite był kluczem do sukcesu Anglii podczas MŚ 2018?/
Dele Alli, swoje zamiłowanie do gier komputerowych, przejawia również na boisku. Celebrując zdobycie bramki, wykonuje cieszynkę/-i charakterystyczną/-e dla Fortnite.
IT’S HAPPENING #ENG #WorldCup pic.twitter.com/e0rhlPWpRz
— Marcus Gilmer (@marcusgilmer) 7 lipca 2018
Marka HyperX to ceniony producent akcesoriów gamingowych takich jak słuchawki, myszki komputerowe, klawiatury czy podkładki
Rynek e-sportu rozwija się w bardzo dynamiczny sposób, co nie mogło przejść bez uwagi koło bukmacherów. Już teraz niektóre z firm jak STS (sponsor Polskiej Ligi Esportowej) czy Fortuna (sponsor polskiej organizacji AGO esports) przyczyniają się do finansowania tego typu rozrywek. Prócz tego w ofertach bukmacherskich, co już jest standardem, można obstawiać mecze CS:GO, LoL czy DOTA 2.
Źródła: